کد خبر : 131060
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
-

«تغییر نام» معنادار خیابان جنب سفارت ژاپن در ایران + عکس

«تغییر نام» معنادار خیابان جنب سفارت ژاپن در ایران + عکس
همشهری آنلاین، از تغییر نام خیابان جنب سفارت ژاپن در تهران خبر داد.

به گزارش سورپرس؛ نام خیابان جنب سفارت ژاپن در ایران، از خیابان«ب» به خیابان «یامامورا»، یعنی نام مرحوم «کونیکو یامامورا» مادر شهید «محمد بابایی» تغییر یافت.

«تغییر نام» معنادار خیابان جنب سفارت ژاپن در ایران + عکس

به گزارش سورپرس؛ «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) مادر شهید محمد بابایی که مدتی به‌علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) بستری بود، سال گذشته و روز جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

او تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است. «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) متولد ۱۳۱۷ در ژاپن بود و فوق‌دیپلم داشت، از سال ۱۳۸۴ با انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و در ادامه با موزۀ صلح تهران به‌عنوان مسئول بخش تبادل فرهنگی با ژاپن همکاری داشت اما شغل اصلی‌اش مترجم و معلم بازنشسته بود.

بابایی به‌عنوان سرپرست نمادین کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ راهی مسابقات شده بود. ساخت آموزشگاه شهید محمد بابایی در یزد، راه‌اندازی موزه صلح تهران، راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه، همراهی و راهنمایی دانشجویان ژاپنی در ایران و تدریس قرآن کریم از جمله فعالیت‌های متعدد این مادر شهید بود.

کونیکو یامامورا کیست؟ تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس

فرزند شهیدش جوان ۱۹ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.

 

«تغییر نام» معنادار خیابان جنب سفارت ژاپن در ایران + عکس

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.