کد خبر : 111470
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
-

رئیسی در دیدار وزیر خارجه سوریه اعلام کرد؛

تسلط ارتش سوریه بر همه مرزهای این کشور ضروری است

تسلط ارتش سوریه بر همه مرزهای این کشور ضروری است
رئیس جمهور گفت: لازم است ارتش سوریه بر همه مرز‌های این کشور تسلط داشته و حاکمیت ملی سوریه نیز مورد احترام باشد.

به گزارش سورپرس، سید ابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه) در دیدار «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه با آرزوی موفقیت و بهروزی برای دولت و ملت سوریه، گفت: مطمئن هستم آینده به نفع مردم این کشور خواهد بود و صبر و مقاومت ملت سوریه، باعث روشن بودن آینده این کشور و منطقه می‌شود.

رئیس جمهور با تقدیر از گزارش مبسوط وزیرخارجه سوریه تأکید کرد: همانطور که رهبرانقلاب فرمودند آمریکایی‌ها باید از سوریه خارج شوند. خروج آمریکا از شرق فرات و کل منطقه، راه حل اساسی و ریشه‌ای بحران‌های غرب آسیاست.

رئیسی با تاکید بر لزوم رفع نگرانی برخی کشور‌ها افزود: لازم است ارتش سوریه بر همه مرز‌های این کشور تسلط داشته و حاکمیت ملی سوریه نیز مورد احترام باشد. بی توجهی به این موضوعات، باعث بروز مخاطرات مختلفی می‌شود.

«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام بشار اسد رئیس جمهور سوریه به دکتر رئیسی گزارشی از اوضاع کنونی سیاسی و امنیتی این کشور ارائه کرد.

مقداد به اراده کشورش برای حل مسائل و مشکلات سوریه اشاره کرد و افزود: ابتکار‌های سیاسی و دیپلماتیکی مختلفی را برای نیل به این اهداف در دستور کار داریم.
وزیر خارجه سوریه با قدردانی از برگزاری نشست آستانه در کشورمان و ابراز خرسندی از دستاورد‌های این نشست، گفت: نظرات رئیس جمهور ایران و رهبر معظم انقلاب نشان‌دهنده هم‌پیمانی بین تهران و دمشق است.

وزیر خارجه سوریه امروز همچنین با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کرد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.