کد خبر : 43115
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
-

تحقق چشم انداز طرح محله دوستدار کودک

تحقق چشم انداز طرح محله دوستدار کودک
شهردار منطقه 2 گفت: با غنی سازی محتوای برنامه‌ها و همچنین تقویت زیرساخت های فرهنگی در اجرای طرح محله دوستدار کودک چشم انداز و اهداف طرح که همان ایجاد نشاط و شادابی کودکان است محقق می‌شود.

به گزارش سورپرس ؛ حسن رحمانی،شهردار منطقه ۲ در نشست تخصصی محله دوستدار کودک  با اشاره به اینکه طرح محله دوستدار کودک در دوبخش زیرساختی و فرهنگسازی برنامه ریزی و اجرا می شود افزود: طرح محله  دوستدار کودک  مطابق با مولفه ها و استانداردهای شهر دوستدار کودک  تدوین و برنامه ریزی شده است و  تلاش می شود با تشکیل کارگروه تخصصی این برنامه ها  عملیاتی شود.

وی  افزود: تامین امنیت و ایمنی جهت حضور فعال و بانشاط کودکان درفضاهای شهری، افزایش فرصت های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محلات شهری وکمک به ارتقاء سلامت جسمی و روانی کودکان همراه با تشویق آنها به فرهنگ مطالعه  از مهمترین اهداف برنامه های دوستدار کودک است.

شهردار منطقه ۲  افزود: افزایش آگاهی عمومی، زمینه سازی توسعه مشارکت،ظرفیت سازی برای دسترسی کودکان ،بهبود کیفیت محیطی،توسعه فضاهای اثربخش برای بازی و تفریح از جمله مولفه های محله دوستدار کودک است که امید می رود با  اجرای برنامه های جذاب و اثر بخش ، اهداف پیش بینی شده محقق گردد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح محله دوستدار کودک گامی در جهت تحقق شعار “تهران شهری برای همه” است، افزود: در یک محله  دوستدار کودک، تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی شهر (بهداشت، درمان، آموزش، تفریحی و غیره) باید به‌طور عادلانه در میان کودکان تقسیم شده و حقوق کودکان به عنوان یک شهروند در جامعه شهری به رسمیت شناخته می شود.

شهردار منطقه ۲  اجرای برنامه ها با رویکرد  اجتماعی و فرهنگسازی را مهمترین بخش در طرح محله دوستدار کودک برشمرد و برنامه ریزی هدفمند ومطالعاتی دراجرای برنامه های جذاب و اثربخش را مورد تاکید قرار داد.

براساس این گزارش محله شهرآرا براساس طرح های مطالعاتی  و  پایش صورت گرفته  به‌عنوان محله دوستدار کودک  در منطقه۲  انتخاب وبرنامه های زیرساختی و اجتماعی جهت اجرای طرح پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.