کد خبر : 73419
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
-

تجلی شور و شعور سیاسی قومیت های خراسان شمالی در پای صندوق های اخذ رأی

تجلی شور و شعور سیاسی قومیت های خراسان شمالی در پای صندوق های اخذ رأی
مردم خراسان شمالی، استان فرهنگ ها و قومیت ها امروز از ساعات اولیه اخذ رأی، در پای صندوق های رأی حاضر شده اند تا بار دیگر حماسه بیافرینند و شور و شعور سیاسی خود را در پای صندوق های اخذ رأی متجلی کنند.

به گزارش سورپرس، مردم خراسان شمالی از ورزشکار، معلم، فرهنگی و روحانی، از ترک، فارس، ترکمن و تات پای صندوق های رای حضور یافته اند تا ثابت کنند پایبند به ارزش های اسلامی هستند.

هرچند امروز در دل ۵۶۰ نامزد شوراهای اسلامی شهر و چهار هزار و ۷۶۲ نامزد روستاها دلهره و همهمه است اما مرد میدان امروز، مردم هستند. امروز مردم در کارزار دیگری وارد شده اند، کارزاری که دشمن همواره راه انداخته است تا حضور در عرصه سیاسی را کمرنگ جلوه دهد، اما امروز مدارس، مساجد و جای جای نقاط شهری و روستاها جلوه ای از یک رنگی و وحدت به خود گرفته است.

در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در تکاپو هستند تا مردم در هزار و ۲۰۳ شعبه اخذ رأی با رعایت پروتکل های بهداشتی، حضور یافته و سرنوشت خود را رقم بزنند.

در این استان ۶۷۲ هزار و۶۵۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند و در مدارس و مساجد استان رای اولی ها بیش از سایران، خودنمایی می کنند دختران و پسران که به سن تکلیف سیاسی رسیده اند، آمده اند تا سهم خود را در مشارکت سیاسی به نمایش بگذارند.

در این استان ۱۷ هزار و ۷۴۶ دختر و پسر رای اولی هستند که برای نخستین بار رای خود را در صندوق ها می اندازند. مردم این استان مردم میدان بوده و در عرصه های مختلف پای کار بوده اند، شور سیاسی در این خطه از ایران سبب شده تا رتبه میزان مشارکت مردم استان در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری در جایگاه چهارم استان های کشور قرار گیرد.

امروز مردم استان در پای صندوق های رای حضور یافته اند تا نماینده خود در پارلمان محلی شهر و روستاها را انتخاب کنند. در بجنورد  ۹ کرسی، شیروان هفت کرسی، اسفراین هفت کرسی، جاجرم، گرمه، فاروج، آشخانه و راز هر کدام پنج کرسی در شهرها دارند و در مجموع تعداد کرسی های شهرها در ۲۴ شهر استان ۱۲۸ کرسی شورا است.

در نقاط روستایی هم دوهزار و ۳۲۱ کرسی در ۷۴۷ نقطه در انتظار انتخاب مردم است. امروز ترکمن های شهرستان مرزی راز و جرگلان، کردها و کرمانج های شیروان و اسفراین و مردم سایر نقاط این دیار رنگین کمان قومیت ها آمده اند تا پیروزی خود را در کارزار سیاسی به جهان نشان دهند.

 

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.