کد خبر : 11291
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
-

«جانی‌دپ» که مورد شوهر آزاری واقع شد، باید چه کار می‌کرد که نکرد؟!

«جانی‌دپ» که مورد شوهر آزاری واقع شد، باید چه کار می‌کرد که نکرد؟!
کتک خوردن «جانی‌دپ» و شکنجه شدنش توسط همسرش، بهانه‌ای شد تا از شوهرآزاری بگوییم.

به گزارش سورپرس؛ ماجرای «جانی‌دپ» و همسر سابقش «امبر هرد» که شبکه‌های اجتماعی را پر کرده، احتمالا شنیده‌اید. خلاصه‌اش این است که خانم بازیگر به تازگی اعتراف کرده که بارها شوهر سابقش را کتک زده، مرتبا اجسامی را به سمتش پرتاب کرده، روی صورتش تف کرده، داروهایش را پنهان کرده و حتی سیگارش را روی صورت شوهرش خاموش کرده است! شدیدترین مورد، پرتاب یک بطری به سمت وی بوده که باعث شده بشکند و یک بند انگشت جانی دپ بریده شود! این‌ها علاوه بر خشونت‌های زبانی «هرد» علیه «دپ» است. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به این که چه مرد و زن‌هایی با چه ویژگی‌های شخصیتی به این مشکل دچار می‌شوند و راهکار مدیریتش چیست؟

امبر هرد، مبتلا به اختلال کنترل تکانه
کنترل خشم، یک نوع مهارت درنظر گرفته می‌شود و طبیعتا افرادی که در یک رابطه اقدام به پرخاشگری و خشونت می‌کنند، نیاز به یادگیری و مهارت آموزی دارند. خشونت همچنین می‌تواند شکلی از تکانه باشد. افرادی که مبتلا به اختلال کنترل تکانه هستند، بیشتر احتمال دارد که هنگام تجربه خشم و ناکامی، اقدام به خشونت، شکستن اشیا و حتی آسیب به خود و دیگران کنند. این‌ها دقیقا شبیه رفتارهایی است که مشخص شده توسط «هرد» انجام می شده است. روان‌شناس‌ها به چنین افرادی پیشنهاد می‌کنند علاوه بر یادگیری مهارت‌های لازم برای رویارویی با هیجاناتی مانند خشم، در حضور روان شناس به بررسی ریشه‌ای آن بپردازند تا به صورت اساسی مشکل حل شود.
طبیعتا جانی‌دپ نباید کتک می‌خورد اما …
موضوعی مانند پرخاشگری زنان علیه مردان از این بابت حائز اهمیت است که از نظر تکاملی، مردان قوی‌تر از زنان هستند و به طور طبیعی، زنان نمی‌توانند خشونت بیشتری نسبت به مردان داشته باشند اما با این فرض که عوامل دیگری بتواند تعیین کننده قدرت در زنان باشد، می‌توان این افزایش خشونت را توجیه کرد. به طور کلی این موضوع از چند جنبه روان‌شناسانه قابل بررسی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم.
مردانی که اقتدار ندارند
موفقیت و استقلال زنان در ذات خودش بد نیست اما در کنار محسناتش می‌تواند برحسب ظرفیت و جزئیات روحی یک آدم معایبی هم داشته باشد، این امکان که در سایه رشد صنعتی جوامع ایجاد شده، باعث افزایش استقلال زنان و تا حد زیادی از بین رفتن ترس آنان از تنهایی و طلاق شده است. واقعیت این است که استقلال طلبی زنان به خودی خود مشکلی نیست اما در مواردی که فرد صلاحیت نقش و جایگاهش را ندارد می تواند تبعاتی به همراه داشته باشد. نکته بعدی، تغییر نگرش مردان در بازخوردشان نسبت به رفتارهای زنان است. بسیاری از مردان اقتدار لازم برای بازداری خشونت زنان علیه خود را از دست داده‌اند. رفتارهای منفعلانه در برخی مردان امروزی از آن‌ها افرادی ضعیف و توسری خور ساخته است. هر چند این مسئله یک فرض است چراکه مردان نیز فهمیده‌اند، امروزه با رفتار متقابل نمی‌توانند خشونت زنان را پاسخ دهند. رفتار متقابل آقایان با زنان می‌تواند عواقب سنگینی مانند پرداخت دیه یا بازداشت و زندانی شدن برایشان ایجاد کند.
توصیه‌هایی به مردانی شبیه «جانی دپ»!
زنان وقتی در رسیدن به خواسته‌ها و نیازهایشان ناکام شوند یا رفتارهایی مانند نپذیرفتن مسئولیت، خیانت و بی‌توجهی را ببینند، عصبانی خواهند شد و این خشم به مرور انباشته و سپس با یک جرقه کوچک منفجر خواهد شد. هنگام عصبانیت زن، او را متوجه خشمش کنید. اجازه دهید درباره این احساس حرف بزند تا از فشار آن کاسته شود. بدترین جمله ای که در این مواقع گفته می شود، این است: «عصبانی نشو». به او بفهمانید که می‌تواند صدایش را بلند کند، گریه کند و خشمش را بیان کند اما دوست ندارید که آسیبی به کسی یا چیزی وارد شود. بعدها در فرصتی که همسرتان آرام شده درباره خواسته‌ها و نیازهایش بیشتر صحبت کنید.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.