کد خبر : 49457
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
-

تاکید امیر کویت بر لزوم اجرای اصلاحات در این کشور

تاکید امیر کویت بر لزوم اجرای اصلاحات در این کشور
شیخ نواف الاحمد امیر کویت در مراسم افتتاح شانزدهمین دوره مجلس شورای این کشور یک بار دیگر بر لزوم اجرای برنامه اصلاحات جامع تاکید کرد .

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، امیر کویت اظهار داشت که دیگر فرصتی برای اتلاف وقت و ایجاد درگیری و بحران وجود ندارد. شیخ نواف خطاب به نمایندگان این دوره مجلس گفت که شما از تحولاتی که در منطقه و جهان می گذرد به خوبی آگاه هستید. این تحولات چالش های بزرگی را پیش روی شما قرار داده است . شانزدهمین دوره انتخابات مجلس ملی کویت روز شنبه (۱۵ آذر ۹۹) در پنج حوزه انتخابیه برگزار شد و با اعلام رسمی نتایج این انتخابات، ۶۰ درصد ترکیب مجلس ۵۰ نفری کویت تغییر کرد.

برخی کارشناسان تغییر ترکیب مجلس کویت را پیام واضح و روشن مردم به حکومت برای ایجاد اصلاحات ارزیابی کردند. عبدالواحد خلفان کارشناس مسائل سیاسی کویت در این خصوص به تلویزیون العربی قطر نتایج به دست آمده از صندوق‌های رای انتخابات مجلس کویت را غیر منتظره بیان کرد و افزود: مجلس فعلی عملکرد بدی داشت و پرونده‌های فساد در این دوره افزایش یافت لذا  قابل پیش بینی بود که مردم از این مجلس ناراضی هستن

شیخ نواف الاحمد الصباح در تاریخ ۱۸ آذر ماه «صباح الخالد الحمد الصباح» را دوباره به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب و او را مامور تشکیل کابینه جدید کویت کرد. امیر کویت  دیروز ( دوشنبه ) هم با صدور فرمانی کابینه این کشور را معرفی کرد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.