کد خبر : 131548
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
-

سوناک: چین بزرگ‌ترین چالش امنیتی جهان معاصر است

سوناک: چین بزرگ‌ترین چالش امنیتی جهان معاصر است
نخست وزیر انگلیس مدعی شد که چین بزرگ‌ترین چالش امنیتی و اقتصادی جهان است.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از رویترز، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس با این ادعا که چین بزرگ‌ترین چالش امنیتی جهان است، گفت که در عین حال، اقتصادهای پیشرو نباید به‌دنبال قطع ارتباط کامل با این کشور باشند.

سوناک پس از اجلاس جی۲۰ در شهر هیروشیما ژاپن مدعی شد: چین بزرگ‌ترین چالش امنیتی و سعادت جهانی در عصر ماست. آنها در کشور خود بیش از پیش تمامیت‌خواه و در بیرون به طور فزاینده‌ای جسور هستند.

وی در ادامه گفت که انگلیس و کشورهای جی۷ برای تعدیل چالش‌های که چین متوجه جهان کرده، رویکردی مشترک را در پیش گرفته‌اند.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد: همه این کارها برای کاهش مخاطرات است نه قطع رابطه. به همراه جی۷، در حال اتخاذ تدابیری برای ممانعت از استفاده چین از اهرم اقتصادی برای مداخله در امور حاکمیتی سایر کشورها هستیم.

لیز تراس که پیش از سوناک نخست وزیر انگلیس بود، هفته گذشته به شناخته‌شده‌ترین سیاستمدار انگلیسی بدل شد که پس از مارگارت تاچر(دهه ۱۹۹۰) به تایوان سفر می‌کند. تراس در این سفر گفت که غرب «باید با چین مدارا و با آن وفق پیدا کند.»

سوناک: چین بزرگ‌ترین چالش امنیتی جهان معاصر است

اقدامات تحریک‌آمیز و سفرهای جنجالی مقامات غربی از جمله آمریکا و انگلیس به تایوان، چین را خشمگین کرده و واکنش‌های تند این کشور را به همراه داشته است. پکن جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود دانسته و سفرها و اقداماتی از این دست را نقض «اصل چین واحد» تلقی می‌کند.

سوناک همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که انگلیسی آموزش خلبانان اوکراینی به منظور تقویت نیروی هوایی این کشور در جنگ با روسیه، از تابستان امسال آغاز می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.