کد خبر : 54883
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
-

بازیابی حسابهای کاربری ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام

بازیابی حسابهای کاربری ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام
فیسبوک؛ صفحه مجازی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به همراه مشخصات او در اینستاگرام که متعلق به غول شبکه‌های اجتماعی است، بی‌سروصدا بازیابی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، در حالیکه سه روز به پایان دوره پر التهاب ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی نمانده است حساب‌های ترامپ که به دنبال خشونت در کنگره به حالت تعلیق درآمده بود باز شد و ترامپِ نا امید از ریاست دیگر بر کاخ سفید در اواخر دیروز (جمعه)، در این دو شبکه اجتماعی ظاهر شد. نه اینستاگرام و نه شرکت مادرش فیسبوک توضیحی در مورد این اقدام ناگهانی ارائه نکردند. هنوز هیچ فعالیتی از زمان بازیابی حساب‌ها مشاهده نشده است و هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ واقعا دوباره بر آن‌ها تسلط دارد یا خیر.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از ماجرای حمله به کنگره از همه شبکه‌های مهم اجتماعی از جمله توئیتر و فیسبوک طرد شد. در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (چهارشنبه ۱۷ دی ۹۹)، طرفداران ترامپ ساختمان کنگره را اشغال کردند، تیم‌های امنیتی آن را کنار زده و روند تایید انتخابات را مختل کردند. پنج نفر از جمله یک افسر اجرای قانون به دلیل ناآرامی‌ها جان خود را از دست دادند.

پس از حادثه کنگره، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد حساب‌های ترامپ حداقل تا دو هفته مسدود می‌ماند، تا زمانی که انتقال قدرت به پایان برسد. غول‌های شبکه‌های اجتماعی علاوه بر ترامپ، حساب‌های برخی از طرفداران برجسته ترامپ از جمله سیدنی پاول، وکیلش و مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ را نیز به حالت تعلیق درآورده‌اند.

قرار است چهارشنبه ظهر اول بهمن ۹۹ (۲۰ ژانویه ۲۰۲۱) مراسم تحلیف بایدن است ترامپ می‌خواهد صبح زود با هلی کوپتر ویژه ریاست جمهوری راهی پناهگاه اعیانی خود در “مارالاگو” واقع در فلوریدا شود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.