کد خبر : 61288
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
-

هوا خیلی خوب است، جان می‌دهد کرونا بگیری و بمیری!

هوا خیلی خوب است، جان می‌دهد کرونا بگیری و بمیری!
مردم چنان در مال‌ها، پاساژها و فروشگاه‌های اطراف میادین اصلی مانند هفت تیر مانتو قیمت می‌کنند و لباس بچه می‌خرند، انگار کرونا هر روز داغدارمان نمی‌کند!

گروه اجتماعی سورپرس- «سهیلا طائی»؛ از اواسط بهمن هوای تهران شبیه بهار شده و اصلا از دل زمستان خبری نیست؛ از ترافیک وقت و بی‌وقت می‌شد فهمید که عید نزدیک است و بساط سفره هفت سین به راه.

مردم چنان در مال‌ها، پاساژها و فروشگاه‌های اطراف میادین اصلی مانند هفت تیر مانتو قیمت می‌کنند و لباس بچه می‌خرند انگار کرونا هر روز داغدارمان نمی‌کند و اینکه از آمار ۵۰ – ۶۰ نفر در روز به بیش از صد نفر (( مرگ )) تنها بر اثر ثبت رسمی کرونا رسیده‌ایم. خود زنگ خطر است!

– برگزاری نمایشگاه گردشگری و ایجاد فرصت برای فعالان گردشگری و معرفی ظرفیت‌ها در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ علاوه بر سیاستگذاری احتمالی دولت برای کاهش بار مسافر از استان‌های توریستی به سایر استان‌های کشور و فعالیت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها؛ همگی فروردین و اردیبهشت بسیار سخت و دردناکی را نوید می‌دهد.

–  آمار مرگ کودکان، نوجوانان و جوانان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار بیشتر شده و از سوی دیگر با مدل‌های جهش یافته ویروس مواجه هستیم که به نوع انگلیسی و بدتر از آن چکسلواکی تغییر کرده و با سرعت بیشتری افراد را در معرض مرگ قرار می‌دهد و در مقابل درمان مقاوم است.

– واکسن تولید شده در جهان موثر است اما آنقدر زمان وجود نداشته که کاملا در مورد تاثیر واکسن و عوارض جانبی آن اطلاعات کاملی در دسترس باشد.  بعلاوه آنکه اولویت کادر درمان و بیماران زمینه‌ای وسالمندان هستند و بعید بنظر میرسد که در ایران تا ۱ سال آینده تمامی مردم واکسینه شوند و البته نمی‌توان صد در صد بودن تاثیر واکسن را هم تایید کرد.

و در آخر اینکه:

کادر درمان جان ندارد، از رقص و آواز روزها و ماه‌های اول خبری نیست، همکارانشان جانشان را از دست داده‌اند، آنقدر بیمار جلوی چشمانشان از دست رفته است که به شدت نیازمند مراقبت‌های روانشناسی و مشاوره‌ای هستند. ویروس از کنترل خارج شده و با جهش‌های پی در پی دانشمندان و محققان را سر در گم کرده است؛ منابع مالی کشور برای مقابله و درمان بیماری به شدت کاهش یافته است و اقتصاد را متاثر کرده است. می‌دانم خانه ماندن سخت است. می‌دانم خسته کننده است؛ می‌دانم حوصله سر بر است اما بهتر از مردن است. هوای این روزها را بهانه‌ای برای گردش و تفریح و برنامه‌ریزی برای مسافرت نوروز نکنیم. در خانه بمانیم و از عزیزانمان در مقابل این ویروس مراقبت کنیم.

* روزنامه نگار و کارشناس مسائل اجتماعی

انتهای پیام/ ۲۸۰

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.