کد خبر : 107397
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
-

اوضاع بهم ریخته وزارت ورزش و جوانان/ مدیریت در سایه با مشاوران آزمون پس داده

اوضاع بهم ریخته وزارت ورزش و جوانان/ مدیریت در سایه با مشاوران آزمون پس داده
به قدری تصمیمات عجیب در وزارت ورزش و جوانان اتخاذ می‌شود که جای سوال ایجاد شده است که واقعا چه کسی در حال اداره کردن وزارت خانه است.

به گزارش سورپرس؛ وزارت ورزش و جوانان که برای نخستین بار یک فرد ورزشی بر مسند آن تکیه زد، تا خیال تمام اهالی ورزش برای کوتاه شدن دست سیاسیان راحت باشد این روزها اضاع رو به راهی ندارد.

تغییرات غیر ورزشی و تصمیمات به دور از مسیر فنی ورزش گواه از چند نکته تاسف بر انگیز دارد. اولین و مهم‌ترین نکته آن کنار گذاشتن افراد ورزشی و بکار گیری افرادی غیر ورزشی است. شاید وزیر ورزش و جوانان وام دار افرادی است که در اخذ رای او را تنها نگذاشته و با وعده اعمال نظراتشان در این وزارتخانه به این جایگاه دست یافته است.

نکته دیگر مشاوره گرفتن‌های در پس پرده است که متاسفانه مشاوران خوبی هم انتخاب نمیشوند. از جمله این مشاوران آقای در شرف بازنشستگی و آزمون پس داده ای که پیش از این رد پای اشتباهاتش چنان در زمین ورزش جا انداخته است که هنوز قابل رویت است. تدوین اساسنامه پر ایرادی که پست و سمت ها را در ورزش موروثی خواهد کرد از دستاوردهای این مدیر قدیمی بوده است که حالا در لباس مشاور در پس پرده، مدیریتی در سایه دارد. مشخص نیست چه اصراری است کسانی که هرگز عملکرد موفقی نداشته اند امروز باز هم باید در این سیستم منفعت طلبی کنند.

در این چند ماه که سکان هدایت کل ورزش در اختیار حمید سجادی قرار گرفته آقای پیشکسوت دو و میدانی چنان همگان را نا امیدکرده که هر روز افراد بیشتری به این نتیجه می‌رسند که ای کاش یک فرد سیاسی روی این صندلی نشسته بود.

از اوضاع بهم ریخته باشگاههای پرسپولیس و استقلال در فوتبال که تا مرز محرومیت رفتند و با احساسات هواداران پر شمارشان بازی شد و اوضاع بلیط فروشی مسابقه فوتبال در ورزشگاه امام رضا شهر مشهد گرفته تا سخنان بحث برانگیز معاون قهرمانی اش که این روزها داغ بر دل ورزشکاران می‌گذارد و برایشان وطن را به هتل و پرچم دار مرزو بوم را به مسافر تشبیه کرده است، همه و همه جامعه ورزش کشور را از آقای دونده ناامید ساخته است.

وزیری که هنوز برخی رکوردهایش در جدول رکورهای ملی دو و میدانی وجود دارد، نتوانست دل جامعه کوچک دو و میدانی را به دست بیاورد، دیگر چه امید به دیگر ورزشها است؟ این روزها سایت ها مدام مینویسند که حال دو و میدانی خوب نیست. اما شنیده ها حاکی از آن است که وزیر ورزش به جای کمک و تقویت فدراسیون ورزش مادر دورا دور در خصوص کوچکترین مسائل این رشته اظهار نظر می کند بدون آنکه کوچکترین قدم مثبتی خود ایشان برای کمک به ورزش مطبوعش که بواسطه فعالیت در آن در جایگاه نفر اول ورزش کشور قرار گرفته بردارد.نور چشمی هایش را به باشگاه گلگهر سیرجان فرا می خواند اما… اما در سطح قهرمانی و ملی کوچکترین مرحمتی ندارد. در مراسم افتتاح جاده تندرستی ایران مال حاضر می‌شود ولی در رقابتهای دو و میدانی قهرمانی کشور نه.

برای برخی روسای فدراسیون ها که نورچشم هستند حامی مالی معرفی نموده اما به برخی فدراسیون ها حتی یک پنجم بودجه خودش را هم تعلق نمیدهد.

این اواخر که شنیده ها حاکی از ان است که تیم فدراسیون محبوب القلوب راهی رقابتهای برون مرزی شده و افراد زیادی را که هرگز ربطی به این ورزش و فدراسیون آن ندارند در دل کاروان جا داده و اعزام می کنند. البته به قول بزرگی؛ “وطن هتل نیست” که پولش خرج ورزشکاران شود، بهتر است این پول بیت المال خرج سفر افرادی شود که پیش تر قول مساعد گرفته اند و بارهای بار راهی سفرهای مختلف شده اند.

سایه تعلیق بر سر دو و میدانی کشور

در میان این همه اتفاقات عجیب و غریب در ورزش کشور حالا نوبت به تعلیق رشته دو و میدانی رسیده است.

این روزها زمزمه هایی به گوش می‌رسد که وزیر ورزش تصمیم گرفته است رییس فدراسیون دو و میدانی را برکنار کند. ماجرا به قدری جدی به نظر می‌رسد که برخی حتی نام فرد جایگزین را هم می‌دانند.

پر واضح است با توجه به اینکه سمت رییس فدراسیون یک پست سازمانی انتخابی است نه انتصابی، برکنار کردن رییس فدراسیون بدون نظر اعضاء مجمع با برخورد قانونی فدراسیون جهانی مواجه خواهد شد و عاقبت چیزی نخواهد بود، جز تعلیق یک رشته ورزشی المپیکی.

حالا در میان این همه اتفاقات عجیب و غریب این‌روزهای ورزش و در آستانه یک سال باقی‌مانده تا بازیهای آسیایی، همین را کم داشتیم که یک رشته را از جمع رشته‌های کاروان بازیهای آسیایی حذف کنیم.

البته آقای وزیر ورزش که خود یکی از پیشکسوتان و رکوردداران دو و میدانی است و حتی در تمام اجتماعات از این رشته به صورت ویژه یاد نموده و خود را یکی از دلسوزان اصلی آن می‌داند، بعید است که بخواهد با یک چنین تصمیمی دو و میدانی را از چاله خارج و به چاه بیندازد.

مگر اینکه بتوانند رییس فدراسیون را تا جایی تحت فشار قرار دهند که مجبور به استعفا شده و به قول خودمان عطایش را به لقایش ببخشد که البته این روزها هاشم صیامی بارها اذعان داشته که به هیچ عنوان قصد باختن این قافیه را ندارد.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.