کد خبر : 78962
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
-

قالیباف اعلام کرد؛

انعکاس حق و حقیقت، رسالت مهم خبرنگاران است

انعکاس حق و حقیقت، رسالت مهم خبرنگاران است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انعکاس حق و حقیقت در جامعه، رسالت مهمی است که خبرنگاران برعهده دارند.

به گزارش سورپرس، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جایگاه خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، افزود: این روز را به همه خبرنگاران کشور به ویژه خبرنگاران پارلمانی که بار مضاعفی را به دوش می‌کشند، تبریک و تهنیت می‌گویم و یاد شهدای عزیز خبرنگار به ویژه خبرنگاران دوران دفاع مقدس که با جانفشانی وقایع آن دوران را ثبت و ضبط کردند، گرامی می‌دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت مهمی را به عهده دارند و باید به دنبال این باشند که آنچه که حق و حقیقت است در جامعه منعکس کنند، گفت: این مهم بزرگترین رسالت خبرنگاران در جامعه است. اگر این قشر در جامعه نباشند شفافیت، نقد و انتقادپذیری، اصلاح و حل مشکلات از زبان مردم محقق نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در دوره جدید روی کار آمدن دولت و مجلس جدید انتظار شما از خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای برای پوشش اخبار دولت سیزدهم و مجلس یازدهم چیست؟ گفت: قانون اساسی اینگونه وظایف را مشخص کرده که هر سه قوا از یکدیگر مستقل هستند و این اصل یک اصل بسیار خوب و مترقی به شمار می‌آید، اما حتماً مشکلات مردم به ویژه با اولویت مسائل اقتصادی نیازمند به یک همدلی، انسجام و فهم مشترک است.

قالیباف، این فهم مشترک را در انتخاب روش‌ها و رویکرد‌ها نیز ضروری دانست و یادآور شد: امروز در شرایطی هستیم که محکوم به موفقیت هستیم و هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتماً با همدلی و همراهی ضمن استفاده از ابزار نظارتی کمک خواهیم کرد تا مشکلات مردم حل شود و الحمدالله با دولت و آقای رئیسی و همچنین رئیس قوه قضائیه هم نظر هستیم تا ان شاءالله در این راستا حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه قطعاً در این مسیر خبرنگاران بسیار موثر هستند تا به این هم‌افزایی کمک کنند، افزود: با این رویکرد می‌توانیم به مشکلات اساسی و جدی مردم بپردازیم تا از مسیر اصلی ترسیم شده برای هر سه قوه خارج نشویم لذا نقش خبرنگاران برای اینکه این جهت را مشخص کنند بسیار مهم است.

قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع مجلس درباره محکومیت ۷ کشور صنعتی در قبال حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی چیست؟ گفت: همواره بر این مسئله تأکید داشته ایم که ما با هر گونه اقدام تروریستی و غیرقانونی مخالف هستیم، اما آن کسانی که خود داعش و تروریست‌ها را تربیت کردند و در دریای سرخ به نفتکش‌ها آسیب می‌زنند نباید حق را به جانب بگیرند.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در رأس تروریست‌ها قرار دارد، گفت: ما همواره قانون و مقررات را دنبال کردیم و همواره مدافع امنیت راه‌های بین‌المللی و مبادله انرژی در سراسر دنیا هستیم. وی افزود: در حادثه اخیر می‌بینید که در ساعات ابتدایی چه مواضعی گرفتند و پس از آن چطور عقب‌نشینی کردند.

رئیس مجلس در نطق پیش از دستور  مجلس هم ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: اگر تلاش خبرنگاران نبود، فرصت نقد، تغییرات، اصلاحات و شفاف سازی هم مهیا نمی‌شد.

قالیباف با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه و روز خبرنگار تصریح کرد: روز خبرنگار را به همه عزیزان در عرصه اطلاع رسانی تبریک می‌گویم و یاد شهدای عرصه اطلاع‌رسانی را از دوران انقلاب اسلامی دفاع مقدس تاکنون گرامی می‌دارم.

وی افزود: انصافا اگر تلاش این عزیزان در مسیر اطلاع رسانی نبود و آن‌ها برای روشن کردن حقایق و واقعیت‌های جامعه تلاش نمی‌کردند، شاید این فرصت‌های نقد، تغییرات، اصلاحات و شفاف‌سازی امکان پذیر نبود.

قالیباف تصریح کرد: از تلاش همه خبرنگاران در مسیر اطلاع رسانی به ویژه خبرنگاران پارلمانی که زحمات مضاعفی را تحمل می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم. رئیس مجلس با اشاره به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: رهبر معظم انقلاب از این نهاد مقدس به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی نام برده‌اند؛ جهاد دانشگاهی یکی از مهمترین مجموعه‌ها در راه خودکفایی و تولید است، این روز را به همه عزیزان من در جهاد دانشگاهی تبریک می‌گوییم.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.