کد خبر : 69620
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
-

اقامه نماز عید فطر در استان‌ها، جلوه جشن تطهیر و بندگی

اقامه نماز عید فطر در استان‌ها، جلوه جشن تطهیر و بندگی
مومنان خداجو در سراسر کشور در پایان یک ماه روزه داری و عبادت، امروز در نماز عید سعید فطر جلوه بندگی را به رخ کشیدند و شکرانه آن را به جا آوردند

به گزارش سورپرس، در پایان ماه مبارک رمضان و طلیعه  ماه شوال، نماز عید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی در بسیاری از مناطق کشور برگزار شد و نمازگزاران تطهیر خود از آلودگی‌های باطنی و ظاهری را جشن گرفتند.

هموطنان امروز در آیینی معنوی که به خاطر شرایط کرونایی با محدودیت‌هایی همراه بود، در ختم ضیافت یک ماهه رمضان مبارک، با دلی امیدوار به رحمت خداوند و سرشار از عشق و بندگی رب العالمین، ذکرملکوتی الله اکبر، الله اکبر، لااله الاالله و الله اکبر، الله اکبر، و لله الحمد، الحمدلله علی ما هدینا و له الشکر علی ما اولینا را سر دادند

خطیبان در نماز عید فطرت با تکریم این مناسبت و ذکر اهمیت انس با قرآن و کلام وحی در سراسر زندگی، و پیشه کردن تقوا به عنوان یکی از دستاوردهای   ماه مبارک رمضان، بخش هایی از خطبه های نماز را به مسائل روز جهان اسلام همچون مظلومیت مردم فلسطین و  افغانستان و همچنین تحولات داخلی همچون انتخابات پیش رو اختصاص دادند.

در خراسان رضوی، نماز عید  در صحن و سرای امام هشتم(ع) به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد اقامه شد.

مراسم نماز از ساعت ۶ و ربع تا ساعت هشت امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و با حضور اقشار مختلف مردم متدین در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم، اجرای تواشیح گروه گلدسته های حرم، بیان احکام نماز عید فطر و پرداخت زکات فطریه و کفاره و اقامه نماز و بیان خطبه های عید توسط نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از جمله برنامه های این مراسم بود.

امروز همچنین در فضای باز مساجد مشهد و  دیگر شهرهای خراسان رضوی نیز نماز عید سعید فطر برگزار شد.

در آذربایجان شرقی، نماز عید سعیدفطر در  تبریز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه این شهر در فضای باز محوطه مصلی اعظم امام خمینی و خیابان‌های اطراف مصلی برگزار شد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، نماز عید فطر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز محوطه مصلی و خیابان های اطراف منتهی به مصلی برگزار شد.

بنا به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر اساس طرح مدیریت هوشمند نماز در شهرهای زرد و آبی باید در مکان‌های مسقف برگزار اما در شهرهای نارنجی و قرمز نیز نماز در فضای باز برگزار شود.

تبریز نیز جزو شهرهای نارنجی است و از این رو این آیین عبادی با حضور پرشور نمازگزاران راس ساعت هفت و نیم صبح در فضای باز مصلی برگزار شد و پیرو دستورالعمل‌های بهداشتی، برای شرکت در نماز عید فطر، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و همراه داشتن زیرانداز، سجاده و مهر شخصی الزامی بود.

نمازگزاران بعد از اقامه نماز  در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار دادند.

در آذربایجان غربی، مردم  از پیر و جوان در نقاط مختلف به سمت میعادگاه های نماز عید حرکت کردند و با برپا شدن نماز عید، نواهای معروف ” اللهم اهل الکبریاء والعظمه و اهل الجود والجبروت و اهل العفو والرحمه و اهل التقوی والمغفره” به آسمان بلند شد و مردمی که یک ماه روزه داری برای رسیدن به قرب معبود را پشت سر گذاشته بودند، در میانه قنوت نماز نیز صلوات بر محمد و آل محمد، داخل شدن در همه خوبی ها و خارج شدن از همه بدی ها را از خدای متعال مسالت کردند.

پیش از برپایی آیین نماز عید نیز مردم آذربایجان غربی با اهدای زکات فطریه به نیازمندان و نهادهای مسوول در این حوزه به ویژه پایگاه های مستقر در اطراف محل های برپایی نماز عید، این فریضه را نیز به جای آوردند تا مکملی بر یک ماه روزه داری و نماز عید سعید فطر باشد.

در گلستان نیز همزمان با اولین روز ماه شوال و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، نماز عید سعید فطر در مساجد جامع و محلات و محوطه تعدادی از بقاع متبرکه گلستان اقامه شد

نمازگزاران گلستانی که برای اقامه نماز در اماکن مذهبی در حرکت بودند علاوه بر استفاده از ماسک، سجاده و مهرهای شخصی در نایلون و کیسه های پارچه ای به همراه داشتند.

به دلیل شیوع کرونا، خیابان های منتهی به مساجد شهر نسبت به عید فطر سال های پیش از شیوع این ویروس خلوت تر بود.

در مساجد، نمازگزاران با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شامل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این آیین مذهبی شرکت کردند.

در برخی شهرهای گلستان نماز عید فطر با رعایت دستورالعمل ستاد ملی کرونا در فضاهای باز و حیاط مساجد اقامه شد.

در ایلام هم نماز باشکوه عید با حضور مردم ولایتمدار به امامت حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در فضای باز محوطه مصلی شهر ایلام اقامه شد.

این آیین معنوی قبل از طلوع آفتاب با تلاوت آیات قرآن کریم و بیان احکام شرعی روز عید فطر آغاز و سپس نماز این عید فرخنده با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اقامه شد.

نمازگزاران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی برای شرکت در نماز با خود مهر، سجاده، دستکش، ماسک و زیرانداز و همچنین مواد ضدعفونی کننده همراه داشتند.

مردم مومن و خداجوی استان کرمانشاه هم  به شکرانه یک ماه روزه داری نماز عید فطر را  با رعایت پروتکل های بهداشتی اقامه کردند. در مرکز استان، این آیین به امامت آیت الله “مصطفی علما” نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در فضای روباز مقابل مسجد جامع این شهر برگزار شد

در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نماز عیدفطر شهرکرد با تبریک حلول ماه شوال و عید فطر، از مظلومیت موضوع دس و فلسطین سخن گفت و بخشی از خطبه های نماز را به مساله انتخابات آتی در کشور اختصاص داد.
امام جمعه شهرکرد، انتخاب فرد اصلح در انتخابات را لازمه تحول دانست و اظهار داشت: علاوه بر اینکه باید تلاش کرد تا انتخاباتی پرشور داشته باشیم بلکه شایسته است تا کسی انتخاب شود که مردم و مقتضیات جامعه را به خوبی درک کند.

د ر کرمان هم انتخابات یکی از محورهای مورد نظر خطیب نماز بود. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه انتخابات یکی از مسائل مهم سال ۱۴۰۰ است گفت: نخستین وظیفه ما حضور حداکثری در پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: افرادی که به شوراها راه پیدا می کنند با پشتیبانی مردم برای آبادانی شهر و روستا کار و تلاش خواهند کرد.
وی اظهار داشت: فردی که مسولیت اجرایی کشور را به عهده می گیرد باید با پشتیبانی قوی آرای مردم چهار سال کشور را با مدیریت قوی اداره کند.

در سیستان و بلوچستان، آیین معنوی نماز عید سعید فطر در زاهدان با حضور مردم خداجو برگزار شد و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز، رمز موفقیت و پیروزی کشورهای اسلامی را عمل به فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت دانست.

آیت الله مصطفی محامی با تبریک این عید بزرگ مسلمانان اظهار داشت: ملت‌های مسلمان باید هوشیار باشند، دشمنان خودمان را بشناسیم و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم را ریشه یابی کنیم تا بتوانیم با همراهی و همدلی این مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کنیم.

آیت الله محامی همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اظهارداشت: موازنه قدرت در فلسطین به نفع جبهه مقاومت تغییر کرده است.

وی بیان کرد: امروز ما در حالی عید سعید فطر را جشن می‌گیرم که متاسفانه جنایت‌های شرم‌آوری در کشورهای اسلامی به دست مستکبران عالم در حال انجام است.

امام جمعه زاهدان در بخشی دیگر از خطبه ها  با اشاره با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: حضور پرشور و با شکوه مردم در انتخابات نشانه قدرت در نظام جمهوری سالامی است.

همچنین در گیلان،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در خطبه های نماز گفت: امروز سرگردانی رژیم صهیونیستی از قدرت نیروهای مقاومت و ملت فلسطین نشان از سقوط این رژیم اشغالگر و تغییر موازنه قدرت به نفع مقاومت است.

آیت الله رسول فلاحتی به دور جدید انتفاضه جوانان فلسطینی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شاهد به ثمر نشستند مقاومت در دنیای اسلام هستیم و مردم مظلوم فلسطین انسجام قوی تر پیدا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دور جدید مذاکرات برجامی گفت: مردم در پیرو فرمایشات رهبری ، خواهان رفع همه تحریم ها در جریان مذاکرات هستند.

در سمنان هم انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری در آن از محورهای سخنان امام جمعه دامغان در خطبه های نماز  عید سعید فطر بود گه در فردوس رضای این شهر برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان گفت:  انتخابات رویدادی مهم برای حفاظت از آرمان‌های انقلاب و تقویت اعتماد ملی است و مردم باید با حضور حداکثری، حماسه سیاسی جدید خلق کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها به حادثه طزره اشاره و تصریح کرد: این حادثه برای همه ما حادثه ای دردناک و غمبار بود و در همین راستا از ۱۵۰ نفر امدادگر حادثه تلخ معدن طزره دامغان که به صورت ۲۴ ساعته، جهت نجات ۲ کارگر معدن تلاش کردند قدردانی و به خانواده این ۲ کارگر عزیز تسلیت عرض می‌کنیم.

در کردستان نماز عید فطر در شهرهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان در خطبه های نماز گفت: حضور پرشور در انتخابات پیش رو، یک اصل و وظیفه برای هر ایرانی است و همه باید در این رویداد مهم سیاسی، مشارکتی گسترده داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی همچنین به جنایات اخیر در کابل اشاره کرد و گفت: کوردلانی که هیچ بویی از انسانیت و معنویت نبرده‌اند دختران نوجوان را به خاک و خون کشیدند و این جنایت به شدت محکوم است.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه اهل سنت سنندج نیز در خطبه های نماز در مسجد جامع سنندج به کشتار مردم فلسطین توسط اسراییل اشاره کرد و گفت: موقع آن رسیده که مسلمانان در برابر جنایات این رژیم جعلی و کودک‌کُش متحد شوند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

وی اظهار داشت: سالها است که مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم ظالم صهیونیستی مورد اذیت و آزار و کُشت و کشتار قرار می‌گیرند، موضوعی که لکه ننگی برای حاکمان اسلامی بی‌تفاوت و کشورهای حامی اسراییل است.

ماموستا رستمی همچنین  به انفجار در مدرسه‌ای دخترانه در افغانستان اشاره و آن را محکوم کرد.

در تهران، نماز عید سعید فطر با حضور پرشکوه مردم مومن در دانشگاه تهران برگزار شد و در این آیین، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خطبه های نماز گفت: امروز نتیجه استقامت و مقاومت و باور به نصرت‌های و امدادهای الهی را شاهد هستیم و حاج قاسم سلیمانی نماد و علمدار مقاومت و استقامت و باور به نصرت الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی افزود: امروز در روز عید سعید فطر با امید به اطعام خداوند نماز را به پایان می‌رسانیم و با سپری کردن بندگی خداوند و طاعت دیگری را طی می‌کنیم عید فطر راهی است برای بیان نفرت از مظلومان.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه هم اشاره کرد و  ادامه داد: مردم باید دقت داشته باشند با حضور حداکثری و مشارکت بالا در انتخابات فردی مقتدر را با رای خود به روی کار بیاورند که قدرت چانه‌زنی داشته باشد و از اقتدار ملی حمایت کند.

رستمی تاکید کرد: انتخابات درست و صحیح بر اساس شاخص‌های دقیق که مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان بیان‌کردند، برگزار می شود و ایشان تاکید کردند که شاه کلید حل مشکلات در انتخابات صحیح و دولت تحول‌گرا است.

همچنین در استان مرکزی، نماز عید سعید فطر در نقاط مختلف استان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان  مرکزی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز عید فطر که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، گفت: اقشار مختلف مردم جامعه باید خود را برای برگزاری انتخابات آگاهانه و پرشور آماده کرده و این تکلیف شرعی و ملی را به بهترین شکل ایفا کنند.

«قربانعلی دری‌نجف آبادی» افزود: مردم باید در این آزمون سیاسی در سایه آگاهای و تعهدشان بار دیگر برگ زرینی بر افتخارات خود اضافه کنند.

امام جمعه اراک همچنین به واکسیناسیون علیه کونا اشاره کرد و گفت: واکسن کووید ۱۹ یکی از نیازهای مهم در کشور است که امید می‌رود در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مهم برای اقشار وگروه‌های سنی مختلف انجام شود و روز به روز مرگ ومیر ناشی از این ویروس کاهش یابد.

همچنین در خوزستان،  نماز عید سعید فطر  صبح پنجشنبه در اهواز با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان استان همزمان با دیگر نقاط استان به امامت زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان اقامه شد.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان در خطبه ها گفت: نیروهای مقاومت فلسطین با حملات سهمگین خود در روزهای اخیر به تلاویو، چهره شکست ناپذیری ساختگی اسرائیل را در هم کوبیدند.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری همچنین با اشاره به جنایت اخیر تروریستی در کابل و شهادت جمعی از دانش آموزان، با بیان اینکه آمریکا در تمام حوادث منطقه نقش دارد، گفت: ‌آمریکا همواره به عنوان اصلی‌ترین حامی داعش بوده تا بتواند در کشورهای عراق و سوریه روز به روز قدرت خود را افزایش دهد.

اما در قزوین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه های نماز عید سعید فطر که در خیابان شهدا (سپه) قزوین برگزار شد، گفت:  مومنان ماه مبارک رمضان را با سحرخیزی، راز و عبادت با پروردگار، دعاخوانی و تلاوت و انس با قران، رسیدگی به محرومان مواسات و اطعام مستمندان و همدلی با مظلومان و ستم دیدگان پشت سر گذاشتند و پاداش خود را از خداوند متعال دریافت می کنند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی همچنین شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و انتخاب فرد و افراد اصلح و پاک دست برای پست رئیس جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را یک تکلیف شرعی و وظیفه شهروندی دانست.

امام جمعه قزوین همچنین با ابراز همدردی با خانواده شهیدان فلسطینی در جریان مبارزات اخیر فلسطنیان با نظامیان رژیم اشغالگر قدس و با اشاره به مقاومت ستودنی مردم غزه علیه اسرائیل، خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی شاهد از میان رفتن غده سرطانی رژیم صهیونیستی باشیم.

وی  در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح یک تکلیف شرعی و از وظایف شهروندی پیش روی ماست.

در مازندران، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ساری در خطبه‌های نماز عیدفطر که در محل مصلی ساری برگزار شد، یکی از علل جنایات مختلف علیه مسلمانان در جهان را شکاف و اختلاف میان خودشان دانست و گفت : مسلمانان باید با اتحاد و همدلی در برابر نظام سلطه ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی خاطرنشان کرد که  عید فطر، روز حدوت و اقتدار امت اسلامی است و این دو مقوله از مهم‌ترین ضروریات کنونی جهان اسلام در برابر دشمنان است.

وی با اشاره به حادثه تلخ تروریستی در کابل و ناآرامی‌های اخیر در بیت المقدس ، عید سعید فطر را فرصت مناسبی برای تفکر جهان اسلام و شناختن دشمن اصلی و تقویت و تحکیم وحدت اسلامی دانست.

در همدان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در خطبه های نماز عید سعید فطر، گفت: حضور حداکثری در انتخابات، موجب اقتدار کشور در عرصه بین المللی و دیپلماسی شده و امنیت داخلی کشور را ارتقا می بخشد.

حجت الاسلام و المسلمین “حبیب الله شعبانی موثقی”همچنین با محکوم کردن جنایات اخیر در افغانستان و فلسطین تاکید کرد: صحنه افغانستان نشان دهنده تاریک تر شدن وجدان مستکبران عالم است.

در زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در جمع نمازگزاران با اشاره به انتخابات پیش روی کشور با بیان اینکه تبلیغات دشمنان با توجه به انتخابات ۲۸ خرداد بیش از گذشته تشدید یافته است،   افزود: دشمنان با تبلیغات گوناگون خود درصدد ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم هستند.

حجت الاسلام علی خاتمی در ادامه خطبه های نماز عید سعید فطر به جنایت تروریستی در کابل و همچنین حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و گفت: این موضوع و کشتار افراد جهان اسلام را دغدار کرده است که این کار تحت نظر آمریکا و با اقدام اسرائیل انجام می گیرد.

یزدی ها هم نماز شکرانه یک ماه روزه داری را در ۱۰ شهرستان استان اقامه کردند. محکومیت جنایات دشمنان اسلام از محورهای خطبه های نماز در مرکز استان بود که  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد آن را ایراد کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی این جنایت ها، کشورها و افرادی را که چشم بر این اقدامات بسته اند، محکوم کرد و در بخش دیگری از خطبه ها، در مورد انتخابات ۲۸ خرداد ماه آینده و اهمیت مشارکت بالای مردم در آن گفت: وظیفه ما شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است و همگی منسجم و یکپارچه در این میدان مهم شرکت کرده و توطئه‌ها را بار دیگر با درایت و قدرت خنثی می‌کنیم.

در اردبیل،  نماز عید سعید فطر  با حضور مومنان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های خلخال‌، کوثر، نیر ، سرعین ، نمین ، گرمی‌، مشگین‌شهر، اصلاندوز ، آنگوت، پارس‌آباد و بیله‌سوارمغان اقامه شد.

در شهر اردبیل نماز عید به امامت آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در محوطه شهیدگاه اردبیل اقامه شد.

آیت‌الله عاملی در خطبه‌های نماز،  عید فطر را بازگشت به فطرت و تولد دوباره مومنان ذکر کرده و بر رعایت تقوا پس از ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه  همه ما در پایان این ماه پربرکت وظیفه اجتماعی  برعهده داریم، افزود: انتخابات و حضور گسترده در آن وظیفه حساسی است که باید با شرکت در آن به این مسئولیت خود عمل کنیم.

آیت الله عاملی گفت: دشمن با راه اندازی کمپین تحریم انتخابات در فکر توطئه چینی است و باید همه با احساس مسئولیت و با حضور گسترده در صحنه انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

در بوشهر هم نماز عید اقامه شد و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز در مرکز استان گفت: حضور پرشور و شعور مردم در عرصه انتخابات موجب عزت، اقتدار و صلابت هرچه بیشتر نظام اسلامی می‌شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به برخی ویژگی های رییس جمهوری آتی، به محکومیت جنایات اخیر دشمنان اسلام در فلسطین و افغانستان پرداخت.

همچنین در فارس صبح امروز  همزمان با سراسر کشور نماز عید در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و ۷۶ نقطه از استان با رعایت شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد

حجت‌الاسلام  سید ابوفاضل رضوی اردکانی  امام جمعه موقت شیراز و خطیب نماز عید فطر بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و اظهار داشت : سخنان فتنه انگیز به دنبال دلسرد کردن مردم در انتخابات است.

همچنین در قم، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع)گفت: برای داشتن کشوری قوی در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره و رشد در همه این ابعاد باید مشارکت بالایی در انتخابات رقم بخورد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی  افزود: راه عبور از مشکلات کنونی کشور انتخاب درست است و مردم هرکجا که تحت تاثیر دشمنان و رسانه‌های خارجی در انتخابات شرکت کردند دچار خسارت‌های مادی و معنوی شدند.

در خراسان شمالی، نماز عید فطر با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز مساجد، زیارتگاه ها و اماکن متبرکه مناطق شهری و روستایی استان  برگزار شد. همچنین پایگاه هایی از سوی کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی به منظور جمع آوری زکات فطریه مردم در محل اقامه نماز عیدفطر برپا شده است
حجت الاسلام رضا نوری خطیب نماز عید سعید فطر بجنورد در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلی امام خمینی (ره) گفت: مبارزه مردم فلسطین در گذشته تنها با سنگ بود اما این روزها هزاران موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌کنند که این وضعیت بیانگر نزدیک شدن افول استکبار جهانی است.

همچنین در لرستان، سید” احمدرضا شاهرخی” نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های نماز عید فطر گخ در مصلی الغدیر شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، گفت: انتخابات صحنه رفاقت و رقابت است و مردم با حضور پرشور در این رویداد مهم دشمنان نظام اسلامی را مایوس خواهند کرد.

در خراسان جنوبی هم نماز عید فطر امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای روباز مصلای المهدی (عج) بیرجند و ۱۰ شهرستان دیگر استان اقامه شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در خطبه های نماز  گفت: در قدم اول حضور جمعی و در قدم دوم حُسن انتخاب برای خدمتگزارانی که براساس تعهد دینی، اخلاقی و کارآمدی مشکلات مردم و کشور را حل کنند، ملاک انتخابات ۱۴۰۰ است.

در کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در جمع نمازگزاران در یاسوج  با تبریک فرارسیدن عید فطر، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال موجب قدرت بخشیدن هر چه بیشتر به نظام و مأیوس شدن دشمنان می شود.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز عید فطر انتخابات را یکی از ویژگی های منحصر به فرد و مهم نظام از اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون دانست و افزود: ملت ایران بیش از چهار دهه است که با شرکت در صحنه های انتخاباتی مختلف نظر خود را در مدیریت های خُرد و کلان کشور اعمال می کنند.

اصفهانی ها هم نماز عید را در شهرستان های مختلف با شکوه برگزار کردند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز در میدان امام اصفهان گفت: بهترین انتخابات در کشور ما انجام می‌شود و شرکت در آن یک وظیفه دینی و ملی است.

وی افزود: دموکراسی که در کشور ایران هست در هیچ‌ جای جهان نیست. البته ممکن است گاهی تخلفاتی هم باشد ولی تقلبی که موجب تغییر نتیجه رای مردم شود وجود ندارد.
آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه نظر تمامی علما حضور در پای صندوقهای رای است، ادامه داد: باید بدانیم در این شرایط که دشمن از جمیع جهات از جمله حمله نظامی و تحریم‌ها مایوس شده است، شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است.

اما در البرز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج در خطبه های نماز عید که در فضای باز مقابل مصلای بزرگ کرج و بلوار امامزاده حسن (ع)  اقامه شد، ماه مبارک رمضان را ماه تحول انسان به سمت کمال دانست و گفت: عید سعید فطر هم عید وحدت و انسجام مسلمانان است.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز عید سعید فطرهمچنین با تاکید بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو، بیان داشت: انتخابات باید پرشور و با حضور پررنگ مردم انجام شود و همه باید به هم توصیه کنیم که شرکت در انتخابات فراموش نشود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.