کد خبر : 101360
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
-

کرونا هم حریف آتش‌بازی‌ها نشد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی کشته‌های چهارشنبه سوری

افزایش ۱۰۰ درصدی کشته‌های چهارشنبه سوری
امسال سیاه‌ترین چهارشنبه سوری دهه ۹۰ با ۱۹ کشته رقم خورد، تلفاتی که نسبت به سال قبل دو برابر شده بود.

به گزارش سورپرس؛ همه مسئولان امیدشان به کرونا بود تا شاید مانند دو سال قبل حوادث مراسم چهارشنبه سوری به سمت کاهش برود و یک آمار خوب برجا بماند، اما نمی‌دانستند با عادی سازی کرونا و رفع محدودیت‌ها امسال یکی از خونین‌ترین چهارشنبه سوری‌های چند سال اخیر رقم می‌خورد.

امسال بر خلاف سال‌های گذشته هشدار‌ها هم کاهش یافته بود و صدا و سیما به هر دلیلی به اندازه گذشته در مورد جشن ملی و تاریخی چهارشنبه سوری و خطرات استفاده از مواد محترقه فعالیت نکرد.
۱۹ نفر کشته شدند

براساس آخرین آمار‌ها تا لحظه انتشار این گزارش ۱۷ نفر از هموطنان براثر انفجار مواد محترقه از اول بهمن ماه تا پایان روز سه شنبه جان خود را از دست دادند. آماری که سال گذشته تنها ۹ نفر بودو رشدی بیش از ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد.

اگرچه با وجود بستری بودن ۲۵ مجروح در بخش مراقبت‌های ویژه احتمال عبور فوتی‌ها از ۲۰ نفر هم وجود دارد. امسال تهران بر خلاف گذشته کشته‌ای نداشت و تنها یک نفر در قلعه حسن خان واقع در غرب استان تهران جان خود را از دست داد. امسال پراکندگی تلفات بیشتر بود و استانی رکورددار بیشترین تلفات نبود.
مجروحان نفر بیشتر شد

مجروحان چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال قبل با افزایش ۹۲۳ نفری به دو هزار و ۸۱۷ رسید. هنوز ۲۹۳ نفر در مراکز درمانی بستری و تحت درمان قرار دارند.

براساس آمار‌های منتشر شده از سوی اورژانس امسال بیشترین آسیب سوختگی با بیش از هزار مورد و بعد از آن آسیب چشم با ۸۸۰ مورد بود. این درحالی است که قطع عضو نیز با افزایشی قابل توجه متاسفانه به ۱۱۱ مورد رسید.

کدام استان‌ها رکورد دار بودند؟

امسال هم ترکیب پرحادثه‌ترین استان‌های کشور تغییر نکرد و استان تهران با ۵۵۰ مجروح بیشترین مجروحان را در سطح کشور داشت و بعد از آن آذربایجان غربی و شرقی به ترتیب با ۲۱۰ و ۱۸۵ مجروح در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

۱۸۱ آتش سوزی در تهران رخ داد

مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران هم از افزایش تماس با سامانه ۱۲۵ خبر داد و گفت: تماس‌های روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت. امسال ۱۸۱ آتش سوزی در مراسم چهارشنبه سوری به آتش نشانی اعلام شد.

وی افزود: از میان این حریق ها ۷۱ درصد در معابر شهری و بقیه در ساختمان‌های مسکونی بود.

۵ آمبولانس ترکید

امسال همانند سال‌های قبل افراد به آمبولانس‌های امدادی هم رحم نکردند و به ۵ آمبولانس خسارت وارد کردند. بیشترین آمبولانس در محله یافت آباد تهران آسیب دید که یکی از این آمبولانس‌ها دیگر قابل استفاده نبود.

متاسفانه وندال‌های اجتماعی شب گذشته با مواد محترقه آمبولانس‌ها را هدف قرار دادند.
رضایت رئیس پلیس تهران از وضعیت چهارشنبه سوری

سردار حسین رحیمی در مورد اقدامات انجام شده در شب چهارشنبه سوری گفت: ماوران پلیس تهران از چند روز قبل برای این مراسم آماده بودند و موفق شدیم دو میلیون عدد انواع مواد محترقه را کشف و ضبط کنیم. با آماده باش کامل، پلیس در تمام معابر و خیابان‌ها حضور داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه شب آرامی را پشت سر گذاشتیم و شاهد اتفاقات تلخ و سیاه در تهران نبودیم. فقط متاسفانه تعدادی اقدام به هنجارشکنی کردند که پلیس مجبور به برخورد با آن‌ها شد و ۵۲ نفر دستگیر شدند. متاسفانه در حوادث شب گذشته ۴ مامور پلیس مجروح شدند اما وضعیت مناسبی دارند.

با بررسی آمار یک دهه اخیر، امسال از نظر تعداد کشته‌های حوادث سیاه‌ترین سال در دهه ۹۰ بود. این درحالی است که کرونا به داد مسئولان رسیده است وگرنه مشخص نبود چه تعدادی امسال بر اثر حوادث مواد محترقه کشته می‌شدند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.