کد خبر : 126247
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۵۴
-

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد:

افزایش راندمان تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با استفاده از فناوری نانو حباب اکسیژن

افزایش راندمان تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با استفاده از فناوری نانو حباب اکسیژن
مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استفاده از فناوری نانو حباب اکسیژن در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را در افزایش راندمان و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ها موثر دانست.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، احمد منتظری با اشاره به کاهش قیمت و هزینه تمام شده بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ها با بهره‌مندی از این امکان، افزود: فناوری نانو حباب اکسیژن هم‌اکنون به صورت نمونه در یک مرکز تصفیه‌ فاضلاب در تهران اجرایی شده و خوشبختانه عملیات و فرآیند اجرایی آن با نتایج مطلوب و قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است.

مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: به دنبال حمایت وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در عرصه صنعت آب و برق، یک شرکت دانش‌بنیان با ارائه محصولی جدید با بهره‌مندی از تکنولوژی و فناوری نانو حباب اکسیژن، موفق شد تا راندمان تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را در کنار کاهش هزینه‌های بهره‌برداری افزایش دهد.

منتظری تاکید کرد: با استفاده از این تکنولوژی در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب این امکان وجود دارد که فاضلاب بیشتری تصفیه شود و در عین حال هزینه تمام شده کاهش یابد؛ این امر یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین این فناوری درخصوص سدهایی که با مشکل تغذیه‌گرایی مواجه هستند قابلیت اجرا و بهره‌برداری دارد؛ استفاده از این تکنولوژی در این زمینه در مرحله تحقیق و مطالعات نهایی است.

مدیرکل دفتر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به استقبال برخی از شرکت‌ها برای استفاده از این فناوری خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای معرفی این تکنولوژی به شرکت‌های آب و فاضلاب صورت گرفته است و شرکت‌ها بر حسب نیاز و شرایطی که دارند می‌توانند در این باره اقدام کنند. هم‌اکنون برای استفاده از این فناوری برخی از تصفیه‌خانه‌ها در مرحله عقد قرارداد هستند.

انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.