کد خبر : 141913
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
-

توضیحات تازه سخنگوی وزارت خارجه درباره حمله ایران به اربیل عراق

توضیحات تازه سخنگوی وزارت خارجه درباره حمله ایران به اربیل عراق
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام اخیر جمهوری اسلامی، خدشه‌ای به تمامیت ارضی عراق وارد نمی‌کند.

به گزارش سورپرس؛ سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه مقر موساد، تنبیه علیه نیرو‌های تروریستی بود و علیه عراق نبود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری، با تبریک و تسلیت شهادت پنج تن از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، ادامه داد: امرو، ز ۱۰۸ روز از جنایات اسرائیل علیه مردم بی‌پناه و مظلوم غزه می‌گذرد؛ طبق آمار منابع رسمی فلسطینی، بیش از ۲۵ هزار نفر، در طول این ۱۰۸ روز به شهادت رسیده‌اند.

او افزود: در این مدت، بیش از ۶۲ هزار نفر مجروح شدند که بیش از ۶ هزار نفر، زن و هشت هزار نفر، کودک هستند. در طول روز‌های پس از آغاز جنگ، هر روز، ۱۰ کودک دچار قطعی عضو می‌شوند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: امیدواریم جامعه بین‌المللی به شکایات مطرح‌شده در ارتباط با جنایات جنگی اسرائیل، رسیدگی کند.

کنعانی با اشاره به روند اجرایی توافق‌نامه ایران و عراق، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق، روابطی قوی و مستحکم و دارای همکاری‌های همه جانبه و مورد اهتمام دو کشور است. در حوزه اقلیم کردستان عراق به رغم روابط خوبی که در طول سال‌های متمادی وجود داشته، از این جغرافیا، تهدیداتی علیه امنیت ملی و امنیت شهروندان کشورمان وجود داشته که این موضوع، خط قرمز ماست.

او اضافه کرد: جمهوری اسلامی، بزرگ‌ترین مدافع امنیت و حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و حامی وحدت و تمامیت این سرزمین بوده است.

کنعانی ادامه داد: اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه مقر موساد، تنبیه علیه نیرو‌های تروریستی بود و علیه عراق نبود.

او گفت: بار‌ها هشدار‌های لازم را به مقام‌های کشور دوست و برادر عراق داده بودیم؛ برگزاری نشست و تمرکز و تجمیع نیرو‌های وابسته به موساد علیه امنیت ملی ایران، قابل تحمل نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: همواره حمایت صادقانه خود را از امنیت دولت و ملت عراق اعلام کرده‌ایم؛ موضع ایران تاکید بر توافق امنیتی کشور عراق در راستای تامین منافع مشترک، دو کشور بوده و است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.