کد خبر : 110636
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
-

فتاح در سفر به لرستان خبر داد:

افتتاح واحد بخار نیروگاه خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون یورویی بنیاد مستضعفان در پاییز امسال

افتتاح واحد بخار نیروگاه خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون یورویی بنیاد مستضعفان در پاییز امسال
رئیس بنیاد مستضعفان از افتتاح واحد بخار نیروگاه خرم آباد در پاییز امسال با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون یورویی بنیاد خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در سفر به استان لرستان و بازدید از نیروگاه خرم آباد اظهار کرد: ۲ سال قبل ما ۲ واحد گازی را در این نیروگاه به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات افتتاح کردیم و برای ارتقاء راندمان این نیروگاه به بیش از ۵۰ درصد، پروژه تبدیل این نیروگاه به سیکل‌ترکیبی را کلید زدیم.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه احداث واحد بخار این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بنیاد انجام می‌شود افزود: خوشبختانه امروز پس از ۲ سال شاهد پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی احداث این واحد و تبدیل این نیروگاه به یک نیروگاه سیکل‌ترکیبی هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ نیروی کار بومی برای احداث این واحد مشغول به کار هستند ادامه داد: با توجه به شرایط کار در این نیروگاه ما امیدواریم که در پاییز امسال این واحد بخار تکمیل و سنکرون شود.
فتاح با بیان اینکه این واحد جدید بدون نیاز به سوخت اضافه کار می‌کند و راندمان تولید را افزایش می‌دهد گفت: بنیاد برای احداث این واحد بخار ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده است و تمام منابع مالی آن فراهم شده است و شرکت مپنا با تمام توان این واحد را به دست مهندسان ایرانی احداث می‌کند.
وی با بیان اینکه با احداث این واحد بخار ظرفیت تولید برق در این نیروگاه به ۵۰۰ مگاوات می‌رسد افزود: ما در وهله بعد به دنبال احداث ۲ واحد گازی و یک واحد بخار دیگر در این نیروگاه هستیم که ظرفیت آن را به ۱۰۰۰ مگاوات می‌رساند.
فتاح گفت: تا امروز ۸۵۰۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان در این نیروگاه سرمایه‌گذاری شده است که عدد قابل توجهی است و تاثیر بسیار بالایی در تامین برق خانگی، صنعتی و کشاورزی غرب کشور دارد.
انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.