کد خبر : 49182
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
-

ارسال پرونده برخی مرتبطین زم به دادگاه

ارسال پرونده برخی مرتبطین زم به دادگاه
دادسرای عمومی و انقلاب تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: پرونده برخی مرتبطین زم به دادگاه ارسال شده و همچنان مفتوح است.

به گزارش سورپرس؛ روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیرو برخی اظهارنظرهای منتشرشده در رسانه‌ها پس از اجرای حکم نیما زم اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده: در بیش از یک سال سیر رسیدگی به این پرونده، تحقیقات کاملی از متهم اصلی توسط دادسرا و ضابطین و در خصوص کلیه موارد اتهامی صورت گرفته و اقاریر آقای زم درخصوص اقدامات مجرمانه خود و اظهاراتش درخصوص دیگران معادل صدها ساعت و چندهزار صفحه بازجویی بوده است که تاکنون بخش مربوط به اقدامات مجرمانه خود وی مورد رسیدگی نهایی قرار گرفته، لکن اظهارات و ادعاهای وی در خصوص دیگران، در حال رسیدگی است.

در اطلاعیه دادسرای تهران تاکید شده است: تاکنون پرونده برخی از مرتبطین زم در داخل کشور نیز با کیفرخواست به دادگاه ارسال گردیده و پرونده برخی دیگر از متهمین در دادسرا مفتوح است.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران همچنین اعلام کرده تمامی مراحل دادرسی و صدور آرا محاکم از جمله رأی قطعی دیوان عالی کشور در مورد این پرونده که بیش از یک ماه پیش صادر شده، بارعایت مواعد قانونی انجام شده و ابلاغ گردیده است.

دادستانی تهران تاکید کرده اجرای حکم هم پس از ابلاغ به وکیل متهم و رعایت کلیه ضوابط و مقررات از جمله ملاقات اعضای خانواده ایشان برای چندمین بار در روز قبل از اجرای حکم صورت گرفته است.

اطلاعیه روابط عمومی دادسرای تهران می‌افزاید: علاوه بر ملاقات‌های فوق، به منظور تبیین ابعاد جرایم ارتکابی نیما زم برای پدر محترم وی، جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و قاضی پرونده تشکیل گردیده است. لذا، طرح مباحث حاشیه‌ای از قبیل مبادله زم (به عنوان یک شهروند ایرانی) با کشورهای خارجی نیز هیچگاه مطرح نبوده و لازم است از هرگونه گمانه زنی و اظهارنظرهای غیردقیق و غیرواقع در این خصوص پرهیز گردد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.