کد خبر : 115860
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۴۸
-

اردوغان تلاش دیگری برای مذاکرات صلح روسیه-اوکراین انجام خواهد داد

اردوغان تلاش دیگری برای مذاکرات صلح روسیه-اوکراین انجام خواهد داد
روزنامه حریت ترکیه نوشت که رجب طیب اردوغان هنگام دیدار با همتای روسی خود در نشست این هفته سازمان همکاری شانگهای، مسئله مذاکرات صلح میان روسیه-اوکراین را بار دیگر مطرح خواهد کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از راشا تودی، نشست سازمان همکاری شانگهای در تاریخ ۱۵ الی ۱۶ سپتامبر در سمرقند برگزار خواهد شد. روزنامه حریت ترکیه گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خواهد گفت که ترکیه قصد دارد به تلاش‌های میانجیگری خود ادامه دهد تا به خصومت‌ها در اوکراین پایان دهد و آتش‌بس دائمی را برقرار کند.

این روزنامه ضمن تاکید براینکه انتظار می‌رود این دو رهبر پیرامون “عملیات نظامی احتمالی ترکیه علیه سوریه” گفت‌وگو کنند، نوشت: «رئیس‌جمهور اردوغان درحالیکه که پیشنهاد خود به پوتین را مجدد تکرار می‌کند، بر روی یک راهکار دیپلماتیکی متمرکز خواهد شد.»

روسای جمهور ترکیه و روسیه نیز قرار است درخصوص “گذرگاه غلات” از طریق دریای سیاه که در نتیجه مذاکرات میانجیگری سازمان ملل متحد میان اوکراین و روسیه در اواخر ژوئیه در استانبول ایجاد شد، گفت‌وگو کنند.

در گزارش این روزنامه آمده است: «اردوغان همچنین درخواست خواهد کرد که محصولات روسی با هماهنگی ترکیه از طریق این گذرگاه توسط کشتی‌ها ارسال شوند.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت: ما از امکان مذاکره چشم پوشی نمی‌کنیم، اما کسانی که از آن دست می‌کشند باید درک کنند که هر چه این روند به تعویق بیفتد، توافق دشوارتر می‌شود.

 اردوغان تلاش دیگری برای مذاکرات صلح روسیه-اوکراین انجام خواهد داد

این درحالیست که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین طی مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت: «کی‌یف در حال حاضر آماده برگزاری گفت‌وگوها با روسیه نیست و با افرادی که تهدید و هشدار می‌دهند، مذاکره نخواهیم کرد.»

پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته بود که موضوع مذاکرات مسکو و کی‌یف در مورد چگونگی اجرای شروط روسیه خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.