کد خبر : 65240
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
-

کشته شدن ۲۲ نیروی امنیتی هند در حمله «مائوئیست‌ها»

کشته شدن ۲۲ نیروی امنیتی هند در حمله «مائوئیست‌ها»
در درگیری نیرو‌های امنیتی هند و شورشیان مائوئیست، ۲۲ نفر از نیرو‌های امنیتی کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.
به گزارش گروه بین الملل سورپرس، این درگیری پس از حمله نیرو‌های امنیتی به یکی از پایگاه‌های مائوئیست‌ها در شرق هند روی داد، شورشیان نیز با نارنجک به نیرو‌های امنیتی حمله کردند. ده‌ها نفر از نیرو‌های امنیتی هند در این درگیری ناپدید شده اند. یکی از شورشیان مائوئیست هم کشته شد. شورشیان مائوئیست بیش از ۴۰ سال است در مقابله با دولت هند هستند.
کشته شدن ۲۲ نیروی امنیتی هند در حمله «مائوئیست‌ها»
مائوئیست‌ها که به «ناگزال‌ها» نیز معروف هستند، چندین دهه است که شورش مسلحانه علیه دولت به راه انداخته‌اند. سران این گروه تندرو چپ مدعی هستند که به نمایندگی از فقیرترین افرادی می‌جنگند که از رونق اقتصادی در سومین اقتصاد بزرگ آسیا بهره‌مند نشده‌اند. این گروه شبه نظامی در جنگل‌ها فعالیت می‌کند. ساعاتی پس از حمله «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در توییتی کشته شدگان این حمله را افرادی شجاع خواند.

در انفجار دیگر از سوی این گروه در ماه گذشته، یک اتوبوس حامل بیش از ۲۰ پرسنل امنیتی هدف قرار گرفت و طی آن پنج پلیس کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

سرویس اطلاعات هند چندی قبل شمار کادر‌های مسلح ناگزال را بیش از ۲۰ هزار نفر و اعضای ثابت آن را بیش از ۵۰ هزار نفر تخمین زد. شبه نظامیان مائوئیست که به گفته خود از «مائوتسه تونگ» رهبر انقلاب چین الهام گرفته‌اند در ۳۰ ایالت این کشور فعالیت می‌کنند. این گروه از سال ۱۹۶۷ برای ایجاد یک جامعه کمونیستی با دولت این کشور در حال مبارزه است.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.