کد خبر : 70047
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
-

ادامه بارش‌های بهاری در کشور

ادامه بارش‌های بهاری در کشور
سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌های بهاری برای امروز و فردا در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش سورپرس، سازمان هواشناسی اعلام  کرد: بارش‌های بهاری در نوار شمالی کشورمان مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس، مناطقی از جنوب کشورمان به شکل رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و موقت و لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، اردبیل، مناطقی از استان زنجان، گیلان، ارتفاعات استان مازندران، مناطق شمالی استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش‌های بهاری پیش‌بینی می‌شود.

در مناطق غربی کشور، استان‌های همدان، مرکزی، قم، لرستان، مناطق غربی استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ​ مناطقی از استان‌های کرمانشاه، شمال استان هرمزگان و مناطقی از استان یزد هم  بارش‌های بهاری پیش‌بینی می‌شود.

به لحاظ شرایط دمایی در بیشتر مناطق کشورمان روند افزایش نسبی دما  و به نظر می‌رسد این افزایش دما در بخش‌های شمالی و شمال شرق کشورمان محسوس‌تر باشد، اما از چهارشنبه به بعد در نواحی شمالی کشورمان کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

افزایش و سرعت وزش باد منجر به مواج و متلاطم شدن دریای خزر  که این شرایط را در مناطق شرقی دریای عمان و همینطور در مناطقی از خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

در پایتخت هم به تناوب افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می شود و امروز دمای هوا به حدود ۳۱ تا ۳۳ درجه افزایش می رسد. فردا سه شنبه، در پایتخت افزایش ابر و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.