کد خبر : 39038
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
-

اختتامیه مسابقه عکاسی تنوع زیستی شهر تهران برگزار می‌شود

اختتامیه مسابقه عکاسی تنوع زیستی شهر تهران برگزار می‌شود

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری اختتامیه مسابقه عکاسی «تنوع زیستی شهر تهران» در تاریخ ۱۴ مهر ماه و همزمان با هفته تهران خبر داد.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «شینا انصاری» در حاشیه برگزاری جلسه داوری مسابقه بزرگ عکاسی «تنوع زیستی شهر تهران» گفت: تهران شهریست که بیش از هر چیز به آلودگی هوا، آلودگی صوت ، ترافیک و دیگر آلودگی های زیست محیطی اش شناخته میشود این در حالیست که شهر تهران گونه های گیاهی و جانوری متعددی را در خود جای داده است.
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهر تهران از تنوع زیستی بسیار غنی برخوردار است گفت: شاید در این شهر پر ازدحام کمتر توجهی به تنوع زیستی جانوری و گیاهی شهر از دید شهروندان شده است.

انصاری با اشاره به ضرورت حفظ زیستگاه های حیات جانوری و گیاهی پایتخت تصریح کرد: مسابقه بزرگ عکاسی تنوع زیستی با هدف شناخت و توجه بیشتر شهروندان به تنوع زیستی این شهر و ارتقا سطح دانش پایتخت نشینان نسبت به گونه های در حال زیست در این شهر برگزار شده است.

وی ادامه داد با توجه به مشکلات زیست محیطی موجود، در این کلانشهر معتقدم لازم است تا با اقدامات فرهنگی و اجتماعی و با استفاده از قدرت سمعی و بصری برای تغییر نگرش و دیدگاه مردم نسبت به این حوزه اقدام کرد.

انصاری برگزاری مسابقات مختلف اعم از مسابقات عکاسی و نقاشی با تاکید بر نقش آموزش و ارتقا سطح دانش شهروندان را ضروری عنوان کرد و گفت: در این مسابقه عکاسی تلاش کردیم دید شهروندان را به پیرامون شهر تغییر داده و توجه شان را بیش از پیش به تنوع و غنای تنوع زیستی شهر تهران جلب کنیم.

به گفته وی ، ۵۰ اثر برتر این مسابقه در قالب اکران عمومی و از طریق کتابچه عکس تنوع زیستی شهر تهران چاپ و در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت .

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.