کد خبر : 43474
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
-

اتاق خواب مستراح نیست

اتاق خواب مستراح نیست
مستقل از جامعه‌شناسی سیاسی و الهیات پدیده آقازادگی، عکس آقازاده‌ها با چند دختر نیمه برهنه در پارتی‌های شبانه پای ثابت همیشگی گزارشهای انتقادی است.

به گزارش سورپرس؛ اگرچه در مورد آقازاده‌های مؤنث این بخش با ارائه عکسی بی‌حجاب و باز از دختر یک مقام‌ رسمی متظاهر و ریاکار جبران می‌شود، اما آشکارا میان این دو گونه تصویر تفاوتی ماهوی وجود دارد: اولی روحیه بهره‌کشی افسارگسیخته مردسالارانه و تجاوز به فرودستان را در آقازادگان برملا می‌کند اما‌ دومی مستقل از مظاهر ثروت بادآورده، تنها تفاوت در سبک زندگی و عقاید نسل جدید و ریاکاری مقامات را نشان می‌دهد. اگرچه در عمده اوقات ارائه چنین گزارشهایی از سوی سازندگان داخلی (مثل سریال آقازاده) در جهت تخطئه سویه‌های فرهنگی آقازادگی مثل بی‌حجابی و شراب‌خواری و سگ‌بازی است و جهت اصلی از منظر منتقدین نظام نقد رانت و بی‌عدالتی و ریاکاری؛ اما در لایه‌های زیرین، این نوع سبک زندگی برای بسیاری از جوانان “سبک‌ زندگی رؤیایی” و مورد رشک شمرده می‌شود ‌و اینجاست که تفاوت بزرگی میان مخاطبین، نه به لحاظ سیاسی بلکه به لحاظ جنسیتی نمود پیدا می‌کند.

– ابعاد مسأله بسیار فراتر از اینهاست. چه در فیلمها و سریالهای امریکایی که س.ک.س بی‌پرده به نمایش گذاشته می‌شود و چه در نمونه‌های داخلی که با اشاره و تلویح مطرح می‌شود، رابطه جنسی به صورت تخلیه فوری، باعجله و دیوانه‌وار شهوت به نمایش درمی‌آید، تصوری کاملا مردانه از رابطه جنسی که زن را بعنوان آلت اطفای شهوت به جنبش درآمده مرد فرض کرده است. اگرچه بازیگر زن اینگونه مناسبات همواره به طور دروغینی راضی و خوشحال تصویر می‌شود اما مردی که به اندازه ارزنی در رابطه جنسی کوشیده باشد که از خودشیفتگی‌ و محوریت ارضای خود خارج شده رضایت خاطر زوج خود را نیز فراهم کند می‌داند برای زنان اتاق خواب مستراح نیست و رابطه جنسی برای آنها بسیار محترمتر از تخلیه بی‌ارزش شهوت در چند ثانیه است، بلکه رابطه جنسی برای زنان نوک کوه یخ مجموعه روابط فی‌مابین زوج در همه مسائل زندگی است و تنها در صورت امنیت و فراغت عاشقانه است که می‌تواند از یک فعل مکانیکی سریع به لذت انسانی و معنوی عمیق و بلندمدتی بینجامد.

– تمدن پدرسالار، چه سنتی چه مدرن، چه‌در خانواده چه در کاباره، چه در هالیوود چه در اوج، برای بقای ساختار تبعیض‌آمیز خود، رابطه جنسی، این زاینده‌ترین و عاشقانه‌ترین رابطه بشری را مثل همه چیز با مصرف آنی تخریب و تحریف کرده است و این تنها سوژه زنانه است که شاید با ظهور خود در آینده آدمی را نجات دهد.

انتهعای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.