کد خبر : 92705
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
-

ابراز نگرانی روسیه از تمرینات نظامی مشترک ژاپن-آمریکا در مناطق شمالی

ابراز نگرانی روسیه از تمرینات نظامی مشترک ژاپن-آمریکا در مناطق شمالی
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت که دولت روسیه درخصوص "تمرینات مشترک" نیروهای ارتش ژاپن و آمریکا که اخیرا در هوکایدو انجام شده، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش سورپرس به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، در این بیانیه آمده است که روسیه چاره‌ای جز این ندارد که این تمرینات مشترک را به‌دلیل جغرافیایی و نزدیکی محل برگزاری آن‌ها به مرزهای روسیه و همچنین گستردگی آن‌ها، “چالشی جدی” و “تهدیدی بالقوه‌” برای امنیت ملی خود تلقی کند.

براساس این بیانیه که توسط ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه صادر شد، وزارت امور خارجه روسیه در روز ۱۷ دسامبر یک مقام ارشد سفارت ژاپن در مسکو را برای انتقال و بیان دیدگاه روسیه نسبت به چنین موضوعی احضار کرد.

در این بیانیه آمده است که طرف روسی همچنین اعتراض شدیدی علیه ژاپن درخصوص نمایشگاهی پیرامون چهار جزیره اقیانوس آرام که تحت کنترل روسیه و در مرکز مناقشه ارضی دیرینه دو کشور برگزار شد، ارائه کرده است.

ابراز نگرانی روسیه از تمرینات نظامی مشترک ژاپن-آمریکا در مناطق شمالی

براساس این بیانیه، ادعای حاکمیت ژاپن بر این جزایر “غیرقانونی” است و این کشور با وجود اعتراض مشابه‌ای که طرف روسیه در سال گذشته انجام داد، دوباره دست به “اقدامات تحریک آمیز” زده است. این نمایشگاه اوایل ماه دسامبر در توکیو برگزار شد.

این جزایر نزدیک هوکایدو در پایان جنگ جهانی دوم توسط اتحاد جماهیر شوروی از ژاپن گرفته شد و مدت‌هاست که توکیو مدعی آن بوده است. اختلافات ارضی باعث شده است که توکیو و مسکو نتوانند یک معاهده صلح را برای پایان رسمی به خصومت‌های خود از زمان جنگ جهانی دوم منعقد کنند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.