کد خبر : 121424
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
-

رئیس پلیس فتای البرز:

آگهی‌های دارای مجوز از پلیس فتا کلاهبرداری هستند

آگهی‌های دارای مجوز از پلیس فتا کلاهبرداری هستند
رئیس پلیس فتای البرز گفت: انتشار آگهی‌های کاریابی و تبلیغاتی که با مجوز پلیس فتا در سایت‌های واسط و فضای مجازی صورت می‌گیرد، جعلی است؛ کاربران فریب این آگهی‌ها را نخورند.

به گزارش سورپرس، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز اظهار کرد: اخیراً مشاهده شده که افراد سودجو با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی تحت عنوان «کار در منزل یا استخدام در شرکت‌ها و مراکز خصوصی» در سایت‌های درج آگهی و حتی شبکه‌های اجتماعی، برای جلب نظر قربانیان در آگهی‌های خود از عنوان (تأییدیه از پلیس فتا) استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان عزیز مطلع باشند که پلیس فتا هیچ گونه مجوزی برای فعالیت‌های تجاری، فرهنگی و … در فضای مجازی صادر نمی‌کند. مجرمان سایبری با استفاده از این ترفند و درج نام پلیس فتا و یا درج عنوانی مبنی بر دریافت مجوز از ارگان‌های دولتی، اعتماد کاربران را جلب و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

آگهی‌های دارای مجوز از پلیس فتا کلاهبرداری هستند

رئیس پلیس فتای استان البرز به شهروندان توصیه کرد: هنگام استفاده از فضای مجازی هوشیار باشید و به راحتی به افراد اعتماد نکرده و برای درج کنندگان آگهی‌های کاریابی مبالغی را (هر چقدر کم و ناچیز) واریز نکنید. برای اطمینان از صحت آگهی‌های مندرج در فضای مجازی باید به سایت اتحادیه مربوطه و مراکز مجاز دارای پروانه کسب مراجعه کنید.

سرهنگ جلیلیان بیان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir مرجع کامل اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است که کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.