کد خبر : 73790
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
-

طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مطرح شد؛

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در حوزه صادرات و ارزآوری غیرنفتی

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در حوزه صادرات و ارزآوری غیرنفتی
در راستای حمایت از علم و نخبگان جوان، توسعه دانش برای ارتقاء معنوی و مادی جامعه و تحقق توسعه ارتباط بین صنعت و نخبگان زمینه های همکاری با هدف خلق ارزش، ثروت آفرینی و حمایت از تولید ملی در جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه‌ای میان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل از  روابط عمومی مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات، در این تفاهم نامه طرفین به ارزش آفرینی، ارتقاء تولید ملی، حمایت از نخبگان جوان و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک، استقرار تیم ها در مرکز شتابدهی و فضای کار اشتراکی، برگزاری رویدادها، دوره های آموزشی و گردهمایی ها و تجاری سازی ایده ها، محصولات و خدمات فناورانه تاکید کردند.

سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران، در رابطه با این موضوع با بیان اینکه این مرکز از زمان آغاز به کار خود تلاش کرده حلقه مفقوده میان صنعت، تجار و بازرگانان و دانشگاه‌ها و فناوران کشور را پیدا کند.

مهدی اقتصادی تصریح کرد: در شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور نخبگانی فعالیت می‌کنند که رویکردی علمی و فنی دارند، اما بازرگانان شناختی از این حوزه ندارند. از سوی دیگر، پیش از این نگاهی سنتی در اتاق حاکم بود که خلاءها را چند برابر می‌کرد، بنابراین نیاز بود که این حلقه مفقوده پیدا شود.

وی ادامه داد: از این رو، در این مرکز در نظر داریم در راستای تحقق این امر فعالیت کنیم که البته تا کنون به نتایج مطلوبی هم دست یافتیم. حال با انعقاد این تفاهم نامه با ورود به حوزه کارآفرینی و برگزاری رویدادهای مرتبط و دوره‌های آموزشی می‌توانیم به نتایج مطلوبی از جمله شناساندن بازار کسب و کار به نخبگان دست پیدا کنیم.

اقتصادی افزود: بر اساس آمار موجود، در حوزه ایده‌پردازی و نوآوری فعالیت‌های زیادی وجود دارد اما تنها تعداد کمی از آنها به مرحله نهایی و تجاری‌سازی محصول می‌رسند. این در حالیست که بنابر برنامه ششم توسعه مبنی بر حمایت از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های نوآور اتاق بازرگانی ایران کمر همت بسته و با تمام توان خود در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی در ادامه ارتباط موثر صنعت و بازار با دانشگاه‌ها، ایجاد شور و انگیزه در جامعه نخبگان و رسیدن به یک ادبیات مشترک در این میان را از اهداف این تفاهم‌نامه دانست.

در ادامه، مدیرگروه کارآفرینی سازمانی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مشاور رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در بازاریابی و روابط عمومی در رابطه با این تفاهم‌نامه با بیان اینکه در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران فعالیت‌های ارزشمندی در این حوزه انجام شده است، گفت: رویکرد ما در دانشکده کارآفرینی این است که افرادی که تجارب ارزشمندی در این حوزه در سطح بین‌الملل دارند به دانشجویان و علاقه‌مندان کمک کنند تا بتوانند دانش خود را به فراسوی مرزهای ملی و منطقه‌ای گسترش دهند.

دکتر مهران رضوانی ادامه داد: از سوی دیگر بازار کسب و کار کشور می‌تواند از فعالیت‌های ملی و بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان، خوراک فکری و تجارب ارزشمندی که در این حوزه دارند استفاده کنند. ضمن اینکه ذخیره دانشی ارزشمندی در مجموعه کارآفرینی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در دانشگاه تهران هم سازوکاری ترتیب داده‌ایم که دانشجویان در هر رشته‌‌ای که تحصیل می‌کنند، بتوانند واحدهایی از دروس کارآفرینی را هم بگذرانند تا یاد بگیرند ایده‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

رضوانی تاکید کرد: امیدوارم این تفاهم‌نامه منشا برکات خیر شده و منجر به موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در حوزه صادرات و ارزآوری غیرنفتی و در نهایت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.