کد خبر : 131854
تاریخ انتشار : جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
-

ابوترابی فرد در نماز جمعه تهران:

ناوگروه ۸۶ دانش و ظرفیت استثنایی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد

ناوگروه ۸۶ دانش و ظرفیت استثنایی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد
خطیب نماز جمعه تهران گفت: پیمایش ۶۵ هزار کیلومتر و ۴ بار عبور از خط استوا، دانش و تخصص و شجاعت و ظرفیت استثنایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد.

به گزارش سورپرس، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران اقامه شد با اشاره به فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر، گفت: حضرت علی (ع) به مالک می‌فرمایند؛ ای مالک گاه باش در سرزمین مصر حاکمان مختلف حکومت کردند. در همین کشور پیامبر الهی حضرت یوسف (ع) مدیریت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی مصر را بر عهده داشت و در آن کشور تحولات بزرگ سیاسی اجتماعی و فرهنگی را رقم زده است.

وی افزود: حضرت علی (ع) به مالک می‌فرمایند؛ ای مالک در مصر فراعنه حکومت کردند که نماد ظلم بودند. باید از آنها درس بیاموزی و در مسیر حق حرکت کنی. مالک تو دیروز در خصوص حاکمان قضاوت و نقد می‌کردی و امروز مردم مصر همانگونه تو را مورد نقد قرار می‌دهند و رفتار تو را رصد می‌کنند.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه قضاوت مردم شاخص است تصریح کرد: آنچه که انسان را تهدید می‌کند هوای نفس است و نباید عقل را به هوای نفس سپرد. اعمال صالح را باید تبیین کرد و خود را به عمل صالح و آلودگی گناه دور کرد.

قدرت راه را برای گناه هموار می‌کند

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: قدرت راه را برای گناه هموار می‌کند. لذا همه ما باید مراقب خویش و نفس خود باشیم. بخصوص آنها که قدرت سیاسی و اقتصاد دارند باید در سطح بالاتری مراقبه داشته باشند. آنها به طور ویژه در فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر مورد خطاب قرار گرفته‌اند.

وی افزود: قدرت همانطور که سرمایه بزرگی است راه را برای دستیابی به ظرفیت‌های بالاتر هموار می‌کند و این در عین حال خطر جدی هم دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت علم اظهار داشت: علم، این گوهر والا اگر در دستان آلوده به گناه قرار بگیرد راه را برای طغیان هموار می‌کند و مسیر حرکت انسان را منحرف خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش‌های دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اذعان داشت: در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای مهمی مواجه بودیم که یکی از آنها در ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی راهبردی و اقتدار آفرین ناوگروه ۸۶ در ایفای ماموریت شایسته این ناوگروه برای حرکت اقتدار آفرین و پیمایش کره زمین بود.

ناوگروه ۸۶ دانش و ظرفیت استثنایی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد

وی ادامه داد: در این حرکت اقتدار آفرین، ناوگروهی که نماد دانش و تخصص و فناوری دانشمندان و فرهیختگان ایرانی در ناوشکن دنا بود. پیمایش ۶۵ هزار کیلومتر و ۴ بار عبور از خط استوا، دانش و تخصص و شجاعت و ظرفیت استثنایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد.

ابوترابی فرد تاکید کرد: قدرت دریایی مجموعه‌ای از قابلیت‌های وابسته به دریا است که بتواند کنترل آب‌ها و منابع حیاتی در دریا را در اختیار داشته باشد و از دسترسی دشمنان به آنها جلوگیری کند. هدف سیادت دریایی است و امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی در این جایگاه قرار گرفته است.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: حضور با اقتدار در اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس و نیز عبور از تنگه مهم ماژلان واقعاً بی نظیر و استثنایی است. برای این اقتدارآفرینان و نیز فرمانده محترم و هوشمند نیروی دریایی و دریانوردان ناوشکن دنا از خدای متعال عزت و اقتدار مسئلت داریم.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.