کد خبر : 69132
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
-

آماده کردن کودک برای امتحانات آنلاین

آماده کردن کودک برای امتحانات آنلاین
این روزها به خاطر شرایط خاص کرونا، مدارس به صورت دورکار مشغول فعالیت هستند و دانش‌ آموزان درگیر آموزش‌ مجازی شدند.

به گزارش سورپرس؛ تقریبا همه مادرها  ناچارند که در امر آموزش فرزندان خود شریک شوند به خصوص در این روزها که زمان زیادی تا شروع امتحانات خرداد باقی نمانده است. اما در آموزش به بچه‌های خود باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در اولویت قرار دادن آموزش

شما به عنوان مادر و همسر خانواده، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. اگر شاغل هم باشید که اوضاع  برایتان کمی سخت‌تر خواهد شد. اما این نکته را به خاطر بسپارید، برای آموزش فرزندان‌تان باید به آن‌ها یک زمان مشخص اختصاص دهید. این که شما زمان کافی نداشته باشید کاملا قابل درک است. اما برای یادگیری کودک‌تان بایدحداقل ۲ تا ۳ ساعت در شبانه‌روز وقت خود را خالی کنید و بدون انجام کار دیگری مثل آشپزی کردن، فقط به آموزش و همراهی با او بپردازید.

مشورت کردن با معلم

به علت پیشرفت علم و فناوری روش‌های تدریس روز به روز عوض می‌شود و روش‌های جدید جای قدیمی‌تر‌ها را خواهد گرفت. پس به طورقطع نوع تدریسی که معلم ما در سال‌ها پیش داشته با معلم‌های امروز یکی نخواهدبود. لازم است شما با معلم فرزندتان در ارتباط باشید و درباره سبک تدریس با او مشورت کنید تا بتوانید فرزند‌تان را همراهی کنید.

کمک گرفتن از برنامه‌های آنلاین

امروز برای هر درسی یک نوع برنامه آموزشی آنلاین وجود دارد و این امر آموزش را برای ما راحت‌تر کرده‌است و شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز به نکات آموزشی دسترسی داشته‌باشید. اما حواس‌تان باشد، بعضی از این برنامه‌ها همان نقش کتاب‌های کمک آموزشی و حل المسائل زمان بچگی ما را دارند و ممکن است به همان اندازه که می‌توانند مفید واقع شوند مضر هم باشند.

بازی نکردن نقش معلم

در فرایند آموزش ،شما نباید نقش معلم را بازی کنید. همین‌که او را راهنمایی کنید کافی است . بگذارید تدریس اصلی توسط معلم صورت گیرد و شما فقط ناظر باشید. حواس‌تان باشد در انجام تکالیف نقش اصلی بر عهده فرزندتان است و شما در نهایت اشکال‌هایش را برطرف کنید.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.