کد خبر : 138159
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
-

آغاز سرشماری زنبورستان‌های استان تهران از نیمه مهر

آغاز سرشماری زنبورستان‌های استان تهران از نیمه مهر
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران از آغاز آمارگیری از زنبورستان‌های استان هم‌زمان با سراسر کشور از هفته دوم مهرماه سال ۱۴۰۲ درسطح استان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، جبرئیل برادری با اعلام این خبر افزود: برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از راندمان تولید کلنی‌ها و برآورد دقیق تعداد و نوع کندوهای زنبور عسل استان و فعالان این بخش آمارگیری از زنبورستان‌های استان به مدت ۱۳ روز از ۱۵ مهرماه سال جاری تا پایان روز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه در سطح استان توسط کارشناسان پهنه‌بندی جهادکشاورزی و با همکاری اتحادیه زنبورداران انجام می‌گیرد که علاوه‌ بر افزایش درآمد بهره‌برداران، بستر مناسبی برای توسعه صنعت زنبورداری و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.

 

وی ادامه داد: براساس این سرشماری، آخرین اطلاعات واحدهای زنبورداری اعم از تعداد و نوع کلنی‌ها، ظرفیت و آمار تولید محصولات زنبور عسل شامل تولید عسل، ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر، نوع و نژاد زنبور عسل، تعداد بهره‌برداران و اطلاعات مربوط به بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت و سطح سواد اخذ و اطلاعات اخذ شده در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت خواهد شد.

 

برادری با بیان اینکه زمان مذکور قابل تمدید نیست افزود: در این دو هفته زمان سرشماری هیچ زنبورستانی مجاز به کوچ و جابجایی زنبورستان خود را (حتی داخل شهرستان) ندارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: براساس آخرین سرشماری ۱۱۴۶ زنبورستان در سطح استان فعالیت دارند و بالغ بر ۱۰۴۰ تن عسل، ۷۳۶ کیلوگرم ژل رویال، ۸۲۹۰ کیلوگرم گرده گل، ۲۳۸۷۰ کیلوگرم موم، ۱۶۰۶ کیلوگرم بره موم و یک کیلوگرم زهر تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

برادری خاطرنشان کرد: با توجه به این که یکی از اصلی‌ترین نیازهای اولیه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای هر بخش، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت کمی و کیفی و دستیابی آسان و سریع به این اطلاعات است، لذا از تمام زنبورداران عزیز درخواست می‌شود نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سرشماری زنبورعسل قبل از شروع طرح اقدام نمایند.

 

گزارش از: سیداحمد طبایی

 

انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.