کد خبر : 21011
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
-

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان:

همه ظرفیت‌ها وفرصت ها باید درخدمت ترویج فرهنگ نماز باشد

همه ظرفیت‌ها وفرصت ها باید درخدمت ترویج فرهنگ نماز باشد

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: باید از همه فرصت‌ها وظرفیت‌های فرهنگی، هنری. آموزشی و اجتماعی موجود در استان درجهت ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز استفاده ‌شود.

به گزارش سورپرس، حجت الاسلام و المسلمین محمد اعتمادی درخصوص عملکرد سال ۹۸ و برنامه های سالجاری افزود: برای اینکه آسیب‌های اجتماعی وفرهنگی درجامعه کاهش یابد، باید از قدرت فریضه نماز برای جلوگیری از این آسیب ها کمک گرفت.

وی بیان داشت: در این فریضه الهی ظرفیت‌های فراوانی نهفته است که اگر ضمیر مردم را از اهمیت و نقشی که نماز در جهت کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی دارد، آگاه سازند به یقین گرایش و رویکرد آنان به پیوستن صفوف نماز بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: همه اقشار جامعه باید نسبت به اقامه فریضه مهم و انسان‌ ساز نماز احساس مسوولیت کنند، چرا که امروز جهان کفر با همه توان خود به جنگ دین اسلام آمده و با ترویج آسیب‌های اجتماعی به دنبال بیراهه و به انحراف کشاندن جامعه بویژه نسل جوان از آثار و برکات ارزشمند نماز است.

بسیاری از آسیب های اجتماعی با گرایش به سمت نماز رفع می شود

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان اظهارداشت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها رفع می‌شود.

اعتمادی گفت: نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت وظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبرمعظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

وی اذعان داشت: آسیب های اجتماعی امروز به عنوان زنگ خطر جامعه مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده و نشست های اجتماعی کشور با همین رویکرد و با حضور ایشان و متولیان امر برگزار می گردد.

نماز باید در گفتار و کردار فرد نمازگزار نمودعینی داشته باشد

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان اظهارداشت: نماز باید در گفتار و کردار فرد نمازگزار تاثیرگذار و نمود عینی خود را نشان دهد و نمازگزاران برای دیگران اسوه و الگو باشند.
اعمادی تاکیدکرد: باید از خداوند متعال و امامان اطهار بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، چون نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این برآیند گمشده امروز بشریت است.

برای انگیزه جوانان به سمت نماز باید ایده خلاقانه داشته باشیم

مدیرستاد اقامه نماز هرمزگان یادآورشد: برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز و گرایش و انگیزه بیشتر جوانان ونوجوانان بسوی این فریضه الهی باید به سمت استفاده از ایده های بکر و خلاقانه و نوآورانه گام برداشت.

اعتمادی یادآورشد: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در مسجد باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در مسجد و با جماعت اقامه کند.

وی گفت: حضور در مسجد و جماعت دارای ارزش و آثار فراوانی است که در این راستا آحاد جامعه باید از آن آگاهی کامل داشته باشند.

اعتمادی به اثراتی که برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در جهت جلب وجذب جوانان به اقامه نماز دارد، اشاره و افزود: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای سالانه به اجلاس های نماز، استفاده مناسب از همه ظرفیت ها بویژه جذابیت هایی که هنر در راستای اشاعه فرهنگ نورانی نماز دارند، می‌پردازند.

این مسوول اقامه نماز در هرمزگان یادآورشد: در همین راستا برگزاری جشنواره های متعدد در مقاطع مختلف سنی بویژه در مهدهای کودک وهمچنین شعر، قصه، داستان، نقاشی، نمایش و نیایش از جمله ظرفیت هایی است که جوانان ونوجوانان را بیشتر با آثار و برکات نماز آشنا می سازد.

اجلاس های نماز برنامه ای موفق در جهت قدردانی از فعالان این فریضه

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های موفقی که هرساله در جهت قدردانی از عوامل موثر و فعال نماز برگزارمی شود، اجلاس های استانی و شهرستانی است.

حجت الاسلام اعتمادی ادامه داد: نامگذاری اجلاس های نماز با بهره‌گیری از رهنمودهایی است که رهبر معظم انقلاب هر ساله به اجلاس های سراسری نماز ارائه می کنند.
وی گفت: در این اجلاس ها از همه گروه‌ها و تاثیرگذاران در اقامه نماز تجلیل می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان همچنین به اجرای برنامه‌های ویژه‌ در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی اشاره کرد و افزود: از ظرفیت ماه مبارک ‌رمضان، محرم و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین سایر مناسبت‌ها و اعیاد با اجرای ویژه برنامه هایی از جمله برگزاری نمازهای پرشکوه جماعت، مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری، نشست های با موضوع نماز ویژه گروه های موثر اجتماعی، خانواده ها، دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان، بازاریان، اصناف و کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزارمی‌شود.

امسال ۲۷ برنامه آموزشی و فرهنگی در حوزه نماز اجرا می شود

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: امسال بیش از ۱۵ برنامه فرهنگی و ۱۲ برنامه آموزشی با موضوع نماز ویژه گروه‌های مختلف اجتماعی استان در دست اجرا داریم.
وی بیان داشت: مهم ترین برنامه های سالجاری این ستاد تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به اجلاس های سراسری نماز ، توسعه طرح تربیت وتامین نیروی انسانی متخصص بومی در استان و همچنین بهره گیری از ظرفیت های حوزه هنر و رسانه است.

اعتمادی یادآورشد: اولویت دادن به نسل نو ، گروه‌های موثر، بانوان و همچنین فراهم کردن محیط رشد علمی و اعتقادی از طریق برگزاری نشست های چهره به چهره با نوجوانان وجوانان و خانواده ها و گسترش زمینه مشارکت بخش‌های مردمی و گروه های یاور نماز در همگانی شدن فرهنگ نماز و توجه ویژه به اهمیت رونق بخشی نماز در مدارس با همکاری آموزش وپرورش به منظور برپایی اقامه نماز جماعت در مدارس و مراکز آموزش عالی از دیگر برنامه های امسال این ستاد است.

وی یادآورشد: تجلیل از رسانه‌های فعال که در تولید و نشر محتوای نماز تلاش می‌کنند، از دیگر ویژه برنامه های امسال ستاد اقامه نماز هرمزگان است.

این مسوول فرهنگی ادامه داد: لازمه عملیاتی نمودن همه این برنامه ها، تعامل و همراهی و هم افزایی با همه ی دستگاه های اجرایی هرمزگان و استفاده از رهنمودهای امام جمعه بندرعباس و استراتژی و رویکرد ستاد در این راستا خواهدبود.

۲۵۰۰ جلد کتاب پیرامون نماز در سال ۹۸ توزیع شد

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان همچنین با اشاره به برنامه های سال گذشته این نهاد گفت: پارسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب پیرامون نماز در بین دانش آموزان، دستگاه‌های اجرایی، مساجد و هیات های مذهبی استان توزیع شد.

اعتمادی یادآورشد: تهیه ونصب بیش از ۵۰ عدد پلاکارد و ۲۰ عدد پرده تبلیغاتی پیرامون توسعه وترویج فرهنگ نماز در میادین و جایگاه های پر رفت وآمد شهر، تهیه و توزیع بیش از پنج هزار برگ پوستر در مورد ترویج نماز بین بازاریان، مدارس و دانشگاه ها و انعقاد ۴۵ تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی با موضوع نماز از دیگر برنامه‌های ستاد نماز در سال گذشته بوده است.
وی بیان داشت: در سال گذشته همچنین بیش از ۱۰۰ عضو جدید به یاوران نماز هرمزگان اضافه شدند و پیگیری جهت حضور ۴۰ امام جماعت جهت اقامه نماز در مدارسی که نماز جماعت اقامه نمی شود، انجام شد.

این مسوول اظهارداشت: پارسال از سوی ستاد اقامه نماز هرمزگان نمایشگاه کتاب با موضوع نماز در ۱۰ مسجد و ۸ دستگاه اجرایی و ۶ مدرسه و همچنین ۸ نمایشگاه با موضوع نماز در فضای مجازی در ۸ دستگاه اجرایی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: اجلاس های نماز، نشست های دانش آموزی و دانشجویی با موضوع نماز، نشست های شیوه دعوت به نماز ویژه خانواده ها وفرزندان، نشست با دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی وسرکشی از دستگاه‌های اجرایی، برپایی جشن های تکلیف، تجلیل از مدیران، دبیران ستاد اقامه نماز و رسانه های فعال در زمینه ترویج وتوسعه فرهنگ نماز و راه اندازی نمایشگاه دائمی کتاب با موضوع نماز در ساختمان اداری و تجهیز آن بخش دیگری از برنامه های شاخص ستاد نماز در سال گذشته است.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری تمام برنامه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی گسترش و تعمیق فرهنگ نورانی نماز در جامعه است.

انتهای پیام/٢٣۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.