کد خبر : 91556
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
-

آسمان کلان شهر‌ها همچنان در تسخیر آلاینده‌ها/ ورود سامانه بارشی قوی از روز جمعه

آسمان کلان شهر‌ها همچنان در تسخیر آلاینده‌ها/ ورود سامانه بارشی قوی از روز جمعه
براساس اعلام سازمان هواشناسی شاخص آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پُرجمعیت تهران، کرج، تبریز، اصفهان و اراک امروز همچنان افزایشی است.

به گزارش سورپرس، شاخص آلودگی هوا در پایتخت امروز بر روی عدد ۱۴۸ قرار گرفته و هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه آلوده و وضعیت در مرز هشدار است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۱۴۸ قرار داشت هوای تهران برای افراد حساس جامعه آلوده بود.

پایتخت از ابتدای سال ۲ روز هوای پاک، ۱۹۵ روز هوای قابل قبول، ۶۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۶ روز هوای آلوده برای همه افراد داشته است. این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۱۵ روز هوای پاک، ۱۷۹ روز هوای قابل قبول، ۷۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۲ روز آلوده برای همه افراد داشته است.

با افزایش شاخص آلایندگی هوا، استانداری تهران اعلام کرد: مهد‌های کودک و پیش دبستانی ها، تعطیل و مدارس تهران، ری، پاکدشت، پیشوا و ورامین، تا پنجشنبه غیرحضوری برگزار می شود.
تشدید کنترل دقیق‌تر خودرو‌های فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه‌ی خودرو‌های گازوئیلی سنگین، تعطیلی موقت واحد‌های صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا و ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع مجاور کلانشهرها، از تصمیمات جلسه دیروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران بود.
در یزد هم با ادامه آلودگی هوا، مدارس در تمام مقاطع در اردکان و میبد تا روز پنجشنبه غیرحضوری است.
ورود سامانه بارشی قوی از روز جمعه
سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی در پایان هفته به کشور خبر داد و اعلام کرد: از روز جمعه بارندگی‌ها در استان‌های غربی کشور آغاز می‌شود.بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار و آرام دارند و تنها در بخش‌هایی از سواحل شمالی کشور، شرق استان اردبیل و خراسان شمالی بارش‌های نسبتا خفیف و پراکنده‌ای داریم.

در بیشتر کلانشهر‌ها و نواحی صنعتی پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی روبرو هستیم و در کلانشهرهایی، چون تهران، کرج، اراک و اصفهان، هوا برای اکثر گروه‌های سنی ناسالم خواهد شد که در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، از روز جمعه با ورود سامانه بارشی فعال و گسترده از غرب کشور، بارندگی‌ها در کشور آغاز می‌شود که در اکثر نقاط نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و همچنین شمال کشور بارش‌هایی خواهیم داشت که عمدتا به شکل باران خواهند بود.

از دوشنبه هفته آینده هم، یک سامانه بارشی دیگر غرب و نیمه شمالی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که بارندگی‌های آن سامانه هم به شکل باران خواهد بود و کاهش محسوس دما پیش بینی نمی‌شود.

با ورود این سامانه، شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود و در تهران هم در سه روز آینده و تا روز جمعه مهمترین پدیده گرد و غبار است، اما از روز جمعه بارندگی‌ها در تهران هم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.