کد خبر : 118863
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
-

آرامش درون چیست؟/ ۱۳ راه کاربردی برای رسیدن به آرامش درون

آرامش درون چیست؟/ ۱۳ راه کاربردی برای رسیدن به آرامش درون
انسان اخلاق‌مدار موقعیت‌های زندگی‌اش را بر اساس درستی و نادرستی می‌سنجد.

به گزارش سورپرس، دلیل این مورد هم این است که افراد معمولاً برای ایجاد آرامش در خود از راه‌هایی می‌روند که با ویژگی‌های درونیشان هماهنگ نیست. از طرفی می‌توانیم آرامش درون را این‌‌ طور تعریف کنیم: یک حالت ذهنی و احساسی است که در آن، فرد علاوه بر مدیریت خود می‌تواند در موقعیت‌های مختلف نیز احساس شادمانی و تسلّی خاطر داشته باشد. بر همین اساس، مهم‌ترین راه‌های رسیدن به صلح درون، همان‌هایی هستند که ویژگی‌های بنیادی وجود انسان را در نظر می‌گیرند. این مطلب قصد دارد راز آرامش درون را به ‌واسطۀ همین ویژگی‌های اساسی به شما بگوید.

راز آرامش درون

زمانی می‌توان یک راز را پیدا کرد که به نشانه‌ها توجه کنیم. پیدا کردن راز صلح درون هم از این قاعده مستثنی نیست. با همین دیدگاه است که ما در مورد راهکارهای آرامش درون، روی ویژگی‌هایی تمرکز کرده‌ایم که در معدن راز قرار دارند. این معدن، وجودِ هر فرد است. پس راهکارهایی که در ادامه ارائه کرده‌ایم طوری انتخاب و توصیف شده‌اند که شما بتوانید بر اساس ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودتان از آن‌ها استفاده کنید.

۱. شناخت خود

ما همیشه درباره شناخت خود و اهمیت آن برای ساختن یک زندگی شاد شنیده‌ایم. واقعیت این است که تلاش برای شناخت خود می‌تواند باعث شود که ما هم آرامش بگیریم و هم دچار آشفتگی شویم.  آشفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که شناخت خود با ریزبینیِ افسارگسیخته همراه شود. آن موقع است که ما فقط به جزئیات توجه کرده و آن‌ها را در ذهن‌مان زمزمه می‌کنیم؛ بی‌آنکه به یک کلیّت درباره خودمان دست پیدا کنیم. در این حالت، ذهنمان به انباری از موریانه‌های ریز تبدیل می‌شود که توان فکری ما را می‌جوند. این رفتار باعث ایجاد اضطراب‌های سنگین خواهد شد؛ انگار که یک ذره‌بین روی خودمان نصب کرده‌ایم و آنقدر سرگرم جزئیات شده‌ایم که خودمان را فراموش می‌کنیم.

برای این هم به ایده‌ها، مفاهیم و جهان‌بینی‌ای نیاز داریم که واقع‌بینانه باشد. در این مسیر می‌توانید ۵ نقطه قوت برتر خود را بشناسید و بر اساس آن، انتخاب‌هایتان را تنظیم کنید. خلاصه کتاب ۵ نقطه قوت برتر خود را بشناسید میتواند در این راه به شما کمک کند.

 

انتهای پیام/۱۱۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.