کد خبر : 34685
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
-

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره مطبوعات یزد اعلام شد

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره مطبوعات یزد اعلام شد
مدیرخانه مطبوعات یزد با بیان اینکه تاکنون ۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی مطبوعات استان ارسال شده است، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۱ شهریور ماه ۹۹ است و این زمان هم تمدید نمی‌شود.

به گزارش سورپرس، فرزاد فیضی، مدیر خانه ی مطبوعات یزد روز سه‌شنبه در گفت و گویی خبری با بیان اینکه بیشترین آثار ارسالی مربوط به بخش اصلی جشنواره است ،خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان ارسال آثار را به دومین جشنواره فصلی روزنامه نگاران، نویسندگان و خبرنگاران رسانه‌های استان اعم از نشریه های مکتوب، پایگاه های خبری، نشریه های الکترونیک غیر برخط، سرپرستی نشریه های سراسری و همچنین نمایندگان خبرگزاری‌های فعال استان به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی تاکید کرد: این جشنواره در بخش‌های سرمقاله و یادداشت، عکس (خبری و غیرخبری)، گزارش ،  مصاحبه ، اینفوگراف و بخش ویژه و جایزه فصل برگزار می شود.

به گفته این فعال رسانه ؛ بخش ویژه جشنواره در سه بخش جهش تولید و رسانه ، سرمایه گذاری در شهر میراث جهانی یزد و توسعه فناوری های نوین صنعت ساخت و ساز و جایزه ویژه هم در زمینه آگاهی بخشی در موضوع ویروس کروناست.

فیضی ادامه داد: آثار ارائه شده باید اول فروردین ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریورماه جاری در یکـی از نشـریه های محلـی، سراسـری، پایگاه های خبری و یا خبرگزاری های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات منتشر شده باشد و زمانبنـدی انتشار مطالب در خصوص بخش جایزه فصل( آگاهی بخشی در خصوص ویروس کرونا) از فاصله زمانی اول اسفند ماه ۱۳۹۸ تـا ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ است.

مدیرخانه مطبوعات یزد با بیان اینکه آثار چاپ شده در بولتن های داخلی و نشریه های دانشجویی، سایت ها و وبلاگ ها،کانال ها و غیره قابل قبول نیست ، گفت: نام نگارنده باید در اثر درج شده باشد و در صورتی که مطلب با نام مستعار چاپ شده باشـد ، بـرای هـر اثـر بـه صـورت جداگانه تاییدیه مدیر رسانه الزامی است.

وی اضافه کرد: در صورت انتخاب یک اثر مشترک و گروهی به عنوان اثر برگزیده توسط هیئت داوران ، گروه تولیدی به عنوان برنده اعلام شده و تنها یک جایزه به آنها تعلق می گیرد و شرکت کنندگان در موضوع عکس لازم است علاوه بر ارسال نسخه چاپ شده در نشریه ، اصل اثر را همراه لوح فشـرده ارسـال کنند.

مدیرخانه مطبوعات یزد گفت: هر متقاضی می تواند حداکثر چهار اثر در بخش اصلی و ۶ اثر در بخش ویژه و سه اثر در بخش جایزه فصل ارسال و از ارسال آثـار اضافی به دبیرخانه خودداری کند و   آثار اضافی به صورت تصادفی توسط دبیرخانه جشنواره حذف می شود.

وی افزود: آثار بخش ویژه و جایزه فصل در رشته های سرمقاله، خبر،گزارش، یادداشت، عکس و مصاحبه قابل قبول است مطالبی که در بخش ویژه شرکت داده می شود در بخش های دیگر پذیرش نمی شوند.

فیضی تصریح کرد: ارسال تمامی  صفحه ای که اثر در آن چاپ شده الزامی است و بریده جراید قابل پذیرش نیست ؛ شرکت کننـدگان بایـد مطلـب خود را در صفحه با شبرنگ مشخص کند و نیازی به ارسال دیگر صفحه روزنامه نیست.

وی افزود: داوری آثار توسط استادان برجسته رشته های روزنامه نگاری و علوم ارتباطات انجام می شود که نام نفرها طبق زمـان بنـدی جشنواره اعلام می شود و شرکت کنندگان باید آثارشان را در سایت جشنواره به آدرس www.pressfestival.ir بارگذاری کنند.

جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، دبیرخانـه سـتاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مستقر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت هـای مردمـی شهرداری ،سازمان نظام مهندسی ساختمان ، خانه مطبوعات با هـدف رشـد کیفی، افزایش تولید محتوا در رسانه هاو همچنین شورآفرینی و ایجاد رقابت در بین اصحاب رسانه استان برگزار می‌شود.

فعالیت پنجمین دوره هیأت مدیره خانه مطبوعات یزد از دهم خرداد ۱۳۹۶ و پس از برگزاری انتخابات این تشکل صنفی غیردولتی همزمان با دیگر استان‌ها به صورت اینترنتی در سامانه خانه مطبوعات به نشانی www.khanehmatbooat.ir آغاز شد.

خانه مطبوعات استان یزد هم اکنون ۱۷۰ عضو اصلی و افتخاری دارد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.