کد خبر : 124950
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
-

۸ نشانه‌ عاشق‌های واقعی

۸ نشانه‌ عاشق‌های واقعی
اگر فقط ابراز علاقه کلامی و خرید هدیه را جزو علائم علاقه همسرتان به خود می‌دانید، دچار قضاوت‌های نابجایی خواهید شد.

به گزارش سورپرس؛ احساس می‌کنم که همسرم دوستم ندارد، وقتی حتی یک کلمه هم حرف محبت‌آمیز نمی‌گوید پس چطور بفهمم دوستم دارد؟ از صبح تا شب دارم به خاطر او زحمت می‌کشم اما هیچ نشانه‌ای از قدردانی و از آن مهم‌تر دوست‌داشتن در او نمی‌بینم. از آن طرف ماجرا هم اگر یک زن یا شوهر بخواهد علاقه‌اش را به دیگری ثابت کند، باید نشانه‌های واقعی عاشق‌ها را بداند. اما نشانه‌های واقعی عاشق‌ها چیست؟ این مسئله یکی از دغدغه‌های مهم زوج هاست که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.

ابراز علاقه کلامی هم لازم است اما…
قبل از هر چیز باید گفت همان‌طور که افراد ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری متفاوتی دارند نوع بیان و ابراز احساسات‌شان هم با هم تفاوت دارد. اگر فقط ابراز علاقه کلامی و خرید هدیه را جزو علایم عشق همسرتان به خود می‌دانید، دچار قضاوت‌های نابجایی خواهید شد. البته که ابراز علاقه کلامی به همسر پیامدهای مثبت بسیاری دارد اما ماجرا فقط به همین یک شیوه برای ابراز محبت و تشخیص عاشق بودن همسرها ختم نمی‌شود. در ادامه از علایم واقعی عاشق‌ها خواهیم گفت.

خود افشایی
همه افراد بخش پنهان شخصیتی دارند که ریشه در ضعف‌ها و ناکامی‌ها و مسائل مربوط به گذشته‌شان دارد. وقتی فردی، کسی را عمیقا دوست داشته باشد و با او احساس راحتی کند از این بخش پنهان وجودی‌اش با او صحبت می‌کند. به همین دلیل است که به اصطلاح می‌گویند هرچقدر رازهای بیشتری باهم داشته باشید، یعنی با هم صمیمی‌ترید.

هم‌صحبتی
افراد با کسانی بیشتر صحبت می‌کنند که در کنار آن‌ها احساس خوبی دارند و در واقع صحبت کردن بهانه‌ای برای معاشرت بیشتر بین آن‌ها می‌شود. بنابراین اگر زن یا شوهری از هر فرصتی برای هم‌صحبتی با همسرش استفاده می‌کند، یعنی عاشق اوست و ابراز علاقه‌اش را به این شیوه نشان می‌دهد.

خوب شنیدن
خوب شنیدن و واکنش احساسی و رفتاری نشان دادن هم یکی از نشانه‌های دوست داشتن است. این رفتار یعنی تو برای من مهمی و به صحبت‌ها و احساست اهمیت می‌دهم. همچنین احترام به خواسته‌ها و تمایلات طرف مقابل هرچند مطابق میل و خواسته‌اش نباشد، یکی دیگر از نشانه‌های عاشق‌های واقعی است.

آشنا بودن با علایق و خواست‌ها
وقتی شخصی شما را دوست دارد، به‌طور معمول بیشتر به رفتار و اعمال شما دقت می‌کند و بخش‌هایی از رفتار و شخصیت شما را می‌داند که حتی ممکن است خود شما آن‌ها را ندانید یا به آن توجه نکرده یا هیچ گاه درباره آن صحبت نکرده باشید.

وارسی‌کردن مسائل شخصی
در این جا، منظور شکستن حریم‌خصوصی زن یا شوهر نیست و زیاده‌روی در این ماجرا، احساس بدی به طرفین می‌دهد اما پرسیدن درباره مسائل شخصی و رفت‌و‌آمد و ملاقات‌های شخصی‌تان را از جانب همسر به معنی مشکوک بودن یا بی‌احترامی به خود تلقی نکنید بلکه این رفتار هم نشانه غیرمستقیم از دوست داشتن و مهم بودن شما برای همسرتان است.

حساسیت به رفتار با دیگران
معمولا دوست‌داشتن و عشق با احساس تملک همراه است که البته حد و میزان آن نباید بیش از حد و آزاردهنده برای طرف مقابل باشد. بنابراین اگر همسرتان(چه زن چه شوهر ) به صحبت‌های شما با جنس‌مخالف حساس است و دوست ندارد ارتباط زیاد و خارج از عرفی با اطرافیان یا همکاران جنس‌مخالف‌تان داشته باشید لطفا به احساسش احترام بگذارید و آن را نشانه دوست داشتن بدانید نه شکاکی.

پذیرش خود واقعی
وقتی فردی کسی را دوست دارد، او را همان‌طور که هست با همه عیب‌ها و نقص‌ها و کاستی‌ها در چهره ورفتار و گفتار می‌پذیرد و دوست دارد هرچند که تغییر و بهترشدن بسیار عالی است، اما او را همان‌طور که هست، پذیرفته و دوست دارد البته برای ارتقای او به صورت اصولی، برنامه‌هایی دارد.

تلاش برای رشد و شکوفایی همسر
یکی دیگر از نشانه‌های دوست داشتن این است که فرد دوست دارد طرف مقابلش بهتر از آن چیزی که هم اکنون هست، بشود و در مسیر شکوفایی استعدادهایش حرکت کند. بنابراین از هیچ کمک و همراهی در این زمینه از او فروگذار نیست و به او کمک می‌کند تا به رویاها و آرزوهایش دست یابد.

نکته پایانی
البته در آخر باید گفت که افراد با یکدیگر متفاوت هستند و به صرف داشتن یا نداشتن این خصوصیات نمی‌توان درباره احساس آن‌ها قضاوت کرد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.