کد خبر : 121398
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
-

طعنه یک پرسپولیسی به کی‌روش؛

۴ سال پیش مراکش را بردیم الان ما کجا هستیم آن‌ها کجا!

۴ سال پیش مراکش را بردیم الان ما کجا هستیم آن‌ها کجا!
ضیا عربشاهی بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید: فراموش نمی‌کنیم همین مراکش ۴ سال پیش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با نتیجه یک بر صفر و گل به خودی به تیم ملی ایران باخت. الان ما کجا هستیم و مراکشی‌ها کجا؟

به گزارش سورپرس؛ صعود تیم ملی مراکش به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، خیلی را شگفت زده کرده است. یکی از این افراد ضیا عربشاهی‌هافبک پیشین پرسپولیس و تیم ملی است. او در این رابطه به ما گفت: واقعا مراکشی‌ها شاهکار کردند. تیمی‌که می‌تواند اسپانیا و پرتغال دو تیم مدعی را از جام جهانی حذف کند قابل تقدیر و تحسین است. مراکشی‌ها تا همین جا هم پدیده جام جهانی بوده و توانسته‌اند با سرمربی بومی خود خوش بدرخشند.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم همین مراکش ۴ سال پیش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با نتیجه یک بر صفر و گل به خودی به تیم ملی ایران باخت. الان ما کجا هستیم و مراکشی‌ها کجا؟ آنها زحمت کشیدند، برنامه ریزی کردند تا به این جایگاه فعلی برسند. شاید برخی‌ها بگویند مراکش به لطف دروازه بان خود به نیمه نهایی رسیده است اما این حرف درستی نیست. همه تیم‌هایی که به این مرحله رسیده‌اند گلرهای خوبی داشته‌اند و این فقط مربوط به مراکش نمی‌شود. این تیم زحمت کشیده و اولین آفریقایی شد که به نیمه نهایی جام جهانی رسیده است.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: ما که مراکش را برده بودیم چه کردیم؟ باز هم به کارلوس کی‌روش اعتماد کردیم و باز هم با او درجا زدیم! ما جلوی انگلیس افتضاح بازی کردیم و فقط ولز را بردیم. ولز را بردیم و سرمربی خود را بالا و پایین انداختیم در حالی که مراکشی‌ها سرمربی خود را پس از صعود به یک چهارم نهایی و نیمه نهایی جام جهانی بالا و پایین انداختند. بازیکنان ایرانی آن قدر با یک برد هول شده بودند که انگار جام جهانی را فتح کرده‌اند. شاید تفاوت ما با مراکش همین نکات ریز بود.

عربشاهی در ادامه افزود: متأسفانه به رغم کسب نتایج نه چندان خوب و عدم صعود به مرحله حذفی جام جهانی باز شاهد این هستیم که کی‌روش و دستیارانش دست بالا را گرفته‌اند. ظاهرا آن قدر هم طرفدار دارند که قرار است قرارداد آنها تمدید شود. یکی نیست بپرسد چرا؟ چرا یک سرمربی که در ۳ جام جهانی متوالی سرمربی ایران بوده و حتی یک شگفتی سازی مثل برد عربستان برابر آرژانتین نکرده چرا باید دوباره انتخاب شود؟ آیا تصمیم گیرنده در این میان برخی بازیکنان مشهو تیم ملی هستند؟ امیدوارم دوستان یک بار دیگر به نتایج مراکش، ژاپن و حتی کره جنوبی نگاه کنند. دقیق هم نگاه کنند و سپس تصمیم به تمدید قرارداد کی‌روش بگیرند. مراکش و ژاپن با دو مربی بومی خود به این جایگاه و موفقیت‌ها در جام جهانی قطر رسیدند و باید بدانیم ما هم در فوتبال ایران مربیان خوبی داریم. کسانی که می‌توانند حداقل از کارلوس کی‌روش بهتر نتیجه بگیرند اما این فرصت به آنها داده نمی‌شود.

هافبک اسبق تیم ملی ایران ضمن اشاره به مصاحبه‌های اخیر ملی پوشان مبنی بر حفظ کارلوس کی‌روش نیز گفت: این هم از آن حرف‌ها بود. به نظر می‌رسد منافع برخی بازیکنان در گرو ماندن کارلوس کی‌روش باشد. برخی از این بازیکنان شاید اصلا در حد تیم ملی نبودند اما نه تنها به قطر سفر کردند بلکه برای تیم ملی کشورمان هم به میدان رفتند. معلوم است چنین بازیکنانی از کارلوس کی‌روش تعریف می‌کنند در حالی که اگر همه جوانب امر را بسنجیم متوجه می‌شویم ادامه همکاری با این مربی پا به سن گذاشته پرتغالی دیگر به سود تیم ملی ایران نیست. این همکاری یا تمدید قرارداد احتمالی فقط و فقط به یک طرفه به سود کارلوس کی‌روش خواهد بود.

عربشاهی در پایان در خصوص قهرمان احتمالی جام جهانی نیز گفت: فرانسه و آرژانتین روی کاغذ از شانس بیشتری برای رسیدن به فینال برخوردارند. آرژانتین لیونل مسی را در اوج تکنیک و پختگی در اختیار دارد و فرانسه هم ستاره جدید فوتبال جهان یعنی امباپه را در اوج کنار خود می‌بیند. من هم فکر می‌کنم این دو ستاره می‌توانند نقشی تعیین کننده داشته باشند یا یکی از این دو تیم آرژانتین و فرانسه قهرمان جام جهانی شود اما تجربه در این رقابت‌ها نشان می‌دهد که هر لحظه باید منتظر یک شگفتی باشیم. شاید کرواسی یا مراکش شگفتی سازی خود را تکمیل کنند. باید فقط نشست و از تماشای این بازی‌ها تا سوت پایان فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر لذت برد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.