کد خبر : 125884
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
-

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد

۲۶ میلیون نفر متاثر از زلزله ترکیه و سوریه/ کرونا را نباید فراموش کرد

۲۶ میلیون نفر متاثر از زلزله ترکیه و سوریه/ کرونا را نباید فراموش کرد
مدیر کل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تلاش‌های جستجو و نجات در ترکیه و سوریه پس از زلزله‌های ششم فوریه که کانون آن در قهرمان‌ماراش بود، در حال پایان است.

به گزارش سورپرس، تدروس آدهانوم گبریسوس در نشست خبری هفتگی خود با یادآوری اینکه در تاریخ ۲۰ فوریه دو زلزله دیگر در ترکیه رخ داد، گفت که این زمین‌لزه‌ها درد و اندوه برای منطقه به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه شدت زلزله‌های آخر نسبت به زلزله‌های ششم فوریه کمتر بوده است، اظهار داشت که علیرغم شدت کم، این زمین‌لرزه‌ها نیز باعث مرگ و مجروحیت شده است.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی افزود: در حال حاضر تعداد جان باختگان (در زلزله‌های ترکیه) بیش از ۴۷ هزار نفر (با احتساب جان باختگان سوریه) بوده و ۱۲۵ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. حداقل ۱۵ بیمارستان در ترکیه آسیب دیده و بسیاری از مراکز بهداشتی نیز تحت تاثیر زمین لرزه آسیب دیده‌اند. در سوریه نیز، ۱۴۵ مرکز بهداشتی آسیب دیدند. ۲۶ میلیون نفر تحت تأثیر زلزله‌ها قرار گرفتند. سازمان بهداشت جهانی یک فراخوان اضطراری برای کمکی ۸۴.۵ میلیون دلاری در حمایت از تلاش‌های کمکهای بهداشتی اضطراری در هر دو کشور راه اندازی کرد.

این مقام مسئول سازمان جهانی بهداشت در خصوص اپیدمی نوع جدید ویروس کرونا  نیز گفت: در حالی که جهان به طور کلی در وضعیت بهتری نسبت به سه سال پیش قرار دارد، نباید این ویروس را فراموش کرده و ساده قلمداد کرد.

به نقل از شبکه خبری تی آر تی، وی به اهمیت سرمایه‌گذاری در تحقیقات برای تولید واکسن‌هایی که می‌توانند حفاظت بیشتری را ارائه کرده و انتقال بیماری را کاهش دهند نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/۷۷۷

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.