کد خبر : 141281
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
-

۲۰۰ واحد متاهلی به خوابگاه‌های علوم پزشکی افزوده می‌شود

۲۰۰ واحد متاهلی به خوابگاه‌های علوم پزشکی افزوده می‌شود
مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: ستاد ملی جوانی جمعیت قول داده بود اعتباراتی را برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دهد که این مبالغ محقق نشدند.

به گزارش سورپرس؛ دکتر احد بنار گفت: مقرر شده است که معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ترم آینده بر روی موضوعات رفاهی دانشجویان متمرکز باشند. اقدامات حوزه غذ، حفظ کیفیت غذا و اقدامات در زمینه کاهش هزینه‌ها و کمتر شدن دور ریز را در اولویت قرار دهند.

وی درباره بحث خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: توسعه خوابگاه‌های مجردی و متاهلی برنامه اصلی دانشگاه‌های علوم پزشکی است. امسال با اقدامات دانشگاه‌ها ۲۰۰ واحد متاهلی به مجموعه دانشگاه‌ها اضافه کردیم و تا پایان سال هم مقرر شده است که ۲۰۰ واحد متاهلی جدید به مجموعه علوم پزشکی اضافه شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت پروژه‌های خوابگاهی در دست اقدام دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: دانشگاه‌ها در این باره گزارش خود را ارائه داده اند تا میزان نیازهای مالی آنها مشخص شود.

وی یادآور شد: البته با توجه به اینکه سال مالی به پایان نرسیده است گزارش دقیقی از اینکه چه میزان دانشگاه‌ها از تسهیلات بانکی که برای حوزه خوابگاهی در قانون بودجه دیده شده بود، وجود ندارد. البته برخی از دانشگاه‌ها وام‌هایی را دریافت کردند و خوابگاه‌های مجردی را به سرانجام رساندند و حدود هزار تخت مجردی در ایام ۲۲ بهمن ماه به بهره برداری می‌رسد.

بنار خاطرنشان کرد: واقعیت این است که پس از ابلاغیه دولت که دانشگاه‌ها مجبور شدند حساب‌های بانکی خود را تجمیع کنند، برخی از بانک‌ها متأسفانه در زمینه اعطای تسهیلات بانکی همکاری خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی نداشتند و این دانشگاه‌ها نتوانستند از این تسهیلات بهره بگیرند و این اعتبارات را کسب کنند، به همین دلیل این روند در دانشگاه‌ها کند شد.

وی افزود: پیگیری در این زمینه از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت صورت گرفته است که امیدواریم تسریع شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به اجرای مولد سازی که از سوی دولت اعلام شده است، معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری کرده است که از محل مولدسازی، اگر قرار است در کارگروه‌های مربوطه درباره ساختمان‌های مازاد دولتی تصمیم گرفته شود، اولویت به خوابگاه‌های دانشجویی مجردی داده شود.

وی افزود: برای خوابگاه‌های متاهلی هم برآورد بودجه کرده ایم که اگر ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد با تغییر کاربری ساختمان‌های موجود که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی است می‌توان هزار واحد خوابگاه متاهلی به مجموعه خوابگاهی اضافه کرد. البته این برآورد در سال جاری است و ممکن است با تغییر سال قیمت‌ها نیز تغییر کند.

بنار خاطرنشان کرد: ستاد ملی جوانی جمعیت قول داده بود که یک مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان و یک مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دهد که این مبالغ محقق نشده اند و اگر ستاد ملی جوانی جمعیت به قول‌های خود عمل کنند ما می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.