کد خبر : 121358
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
-

۱۱۰۰ فرد دارای معلولیت در استان اردبیل فعالیت ورزشی دارند

۱۱۰۰ فرد دارای معلولیت در استان اردبیل فعالیت ورزشی دارند
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده یک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در استان فعالیت ورزشی دارند.

به گزارش سورپرس، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ۲۰ آذر در دیدار با ورزشکاران دارای معلولیت با اعلام این خبر افزود: این افراد در قالب ۲۷ رشته ورزشی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر بانوان و ۶۰۰ نفر از آقایان هستند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد نشاط، شادابی و حفظ روحیه باعث جلوگیری از تشدید معلولیت فرد شده و زمینه‌های شکوفایی استعدادهای نهفته افراد دارای معلولیت را باعث می‌شود، تصریح کرد:  یکی از رسالت اصلی بهزیستی توانمندسازی است و یکی از مصادیق توانمندسازی ورزش معلولین هست.

عضو شورای اداری استان اردبیل یادآور شد: خدماتی که بهزیستی استان بابت توانمندسازی جامعه معلولین ارائه می‌دهد شامل پرداخت کمک‌هزینه ایاب‌وذهاب ورزشی، پرداخت مساعدت‌های نقدی به جهت کسب افتخارات ورزشی، پرداخت حق‌الزحمه مربیان ورزشی، اعزام نفرات منتخب و برتر ورزشی به مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی سازمان بهزیستی کشور است که در راستای هدفمندسازی افراد جامعه هدف قرار دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: با ادامه همکاری‌های مشترک با ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی در آینده نزدیک شاهد شکوفایی استعدادهای معلولان و درخشش آنان در جایگاه‌های مختلف ورزشی خواهیم بود و توانمندسازی معلولان را با افتخار به نظاره خواهیم نشست.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.