کد خبر : 133891
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
-

شکوفایی بدبوترین گل جهان در دانشگاه ایالتی واشنگتن:

گل جَسَد؛ بدبوترین گل جهان+ عکس

گل جَسَد؛ بدبوترین گل جهان+ عکس
دانشگاه ایالتی واشنگتن به افرادی که مایل به تماشای بدبو ترین گل دنیا، معروف به «گل جسد»، هستند این فرصت را می‌دهد که این گیاه را در حال شکوفایی ببینند.

به گزارش سورپرس به نقل از خبرآنلاین؛ گل جسد که با نام علمی «تیتان آروم» شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۲ در محوطه دانشگاه ایالتی واشنگتن کاشته و اولین بار در جولای ۲۰۱۹ شکوفا شد. این گل به طور طبیعی در جنگل‌های استوایی سوماترا و اندونزی می‌روید و اولین بار توسط یک گیاه‌شناس ایتالیایی، به نام ادواردو بکاری، کشف شد. این گیاه تقریباً هر ۱۰ سال یک‌بار گل می‌دهد.

این گل آخرین‌بار در سال ۲۰۲۲ شکوفه داد. به تازگی نیز اعلام شده که گل جسد دوباره در این دانشگاه شکوفا می‌شود و بوی بد و خاصی را از خود منتشر می‌کند. امکان مشاهده این پدیده به صورت حضوری در محوطه دانشکده علوم و مهندسی و حتی به صورت آنلاین، برای عموم فراهم است.

گل جَسَد؛ بدبوترین گل جهان/ عکس

گل جسد در محوطه دانشگاه ایالتی واشنگتن در ونکوور، در حال شکوفه دادن است و در هنگام شکوفایی، بویی متصاعد می‌کند که بسیار نامطبوع است. در توصیف بوی بد این گیاه، نظرات متفاوت است؛ عده‌ای بوی لاشه و مردار را به این گیاه نسبت می‌دهند و برخی دیگر این بوی بد را چیزی شبیه بوی ماهی گندیده یا تعفن زباله‌های مانده زیر آفتاب توصیف می‌کنند.

گل جَسَد؛ بدبوترین گل جهان/ عکس

منابع: ktvl ، upi

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.