کد خبر : 132863
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
-

گزینه استقلال جزو بدترین مربیان تاریخ رئال!

گزینه استقلال جزو بدترین مربیان تاریخ رئال!
در شرایطی که خوان رامون لوپز کارو یکی از گزینه‌های هدایت استقلال است که نام وی در میان بدترین مربیان تاریخ رئال مادرید دیده می‌شود.

به گزارش سورپرس؛ پس از جدایی ریکاردو ساپینتو، حجت کریمی و دیگر مدیران تیم به دنبال استخدام بهترین گزینه برای جانشینی مرد پرتغالی هستند. صبح دیروز باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه ای از حضور خوان رامون لوپز کارو، سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در ایران خبر داد.

در اطلاعیه باشگاه استقلال آمده بود که به جهت رعایت شان و اعتبار باشگاه استقلال و همین‌ طور بازدید از امکانات و شرایط باشگاه، لوپز راهی ایران می‌شود تا پس از حضور در تهران و آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های باشگاه استقلال، مذاکرات به صورت حضوری نیز ادامه یابد.

بررسی کارنامه لوپز نشان می دهد که وی در سالهای اخیر بدون تیم بوده و در کارنامه او نیز دستاورد خاصی دیده نمی شود. نکته جالب توجه این است در گزارشی که وب سایت sportskeeda بیش از یک سال پیش منتشر کرده، نام گزینه مورد نظر استقلال در میان بدترین مربیان تاریخ رئال مادرید دیده می شود.

در این فهرست پنج نفره که براساس عملکرد سرمربیان رئال مادرید مرتب شده، به برخی از مربیان ضعیف لوس بلانکوس اشاره شده است.
در گزارش این رسانه آمده است:

می توان استدلال کرد که رئال مادرید همیشه بزرگترین منابع جهان را در اختیار داشته است. آنها خریدهای رکوردشکنی مانند کریستیانو رونالدو (۸۰ میلیون پوند از منچستریونایتد) یا گرت بیل (۸۵ میلیون پوند از تاتنهام) را داشته اند. رئالی ها همچنین برای انتصاب انبوهی از مدیران در سطح جهانی هزینه های زیادی را صرف کرده اند.

با این حال، مانند هر باشگاه دیگری، رئال مادرید نیز اشتباهات مدیریتی داشته است. خواه فقدان تحقیقات قبلی باشد، یک قرار ملاقات کوتاه یا یک تیر در تاریکی. لوس بلانکوس سهم خود را از ناسازگاری ها روی نیمکت داشته است.

سپس در این فهرست، پنج سرمربی به نام های جان توشاک، خوان رامون لوپز کارو، آلفردو دی استفانو، خولین لوپتگی و آمانکیو آمارو لیست شده اند. درباره گزینه استقلال نیز آمده است:

خوان رامون لوپز کارو (دسامبر ۲۰۰۵ – ژوئن ۲۰۰۶؛ نرخ برد ۵۰٪)
خوان رامون لوپز کارو در طول تقریبا ۲۲ سال دوران حرفه ای خود، چندین تیم باشگاهی و ملی را مدیریت کرده است. در طول دهه ۱۹۹۰، او مشاغل متوالی در اسپانیا داشت و شهرت خوبی را در این کشور به دست آورد.

در اولین شغل مدیریتی خود در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۹ با یو‌دی ملیلا به قهرمانی سگوندا دیویژن B رسید. او بعداً مدیر مایورکا B شد و آنها را در جام اینترتوتو یوفا هدایت کرد. پس از این موفقیت ها، او در سال ۲۰۰۱ توسط لوس بلانکوس به عنوان مربی رئال مادرید کاستیا، تیم دوم باشگاه، جذب شد.
در سال ۲۰۰۵، کارو به کاستیا کمک کرد تا به رقابت های سگوندا دیویژن صعود کند. در اواخر همان سال، پس از اخراج واندرلی لوکزامبورگو، او به عنوان سرمربی تیم اصلی منصوب شد.

در ۲۴ بازی، مادرید با لوپز کارو ۱۲ برد، ۹ بازی مساوی و ۳ شکست داشت. آنها سبک محتاطانه فوتبال بازی می کردند و غریزه یک تیم قاتل را در زمین نداشتند. درصد برد آنها به ۵۰ درصد در مقایسه با ۶۳ درصد در زمان سرمربی قبلی لوکزامبورگو کاهش یافت.

زمان برای هدایت تیم اصلی رئال مادرید خیلی زود برای کارو به پایان رسید و او در تابستان، جایش را به فابیو کاپلو داد. این ایتالیایی در نهایت در سال ۲۰۰۶ عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد و بیشتر ثابت کرد که انتصاب خوان رامون لوپز کارو اشتباه بوده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.