کد خبر : 93305
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
-

بر اساس گزارش وزارت بهداشت؛

۷ میلیون ایرانی دوز سوم واکسن کرونا را زده اند

۷ میلیون ایرانی دوز سوم واکسن کرونا را زده اند
شناسایی ۴٣ مورد ابتلا به امیکرون در کشور؛ سویه جدید در ١٢ استان گزارش شده است.

به گزارش سورپرس،بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۵۹ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۶۶۱ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بر همین اساس، ۵۱ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۱۲۰ نفر دوز دوم و ۷ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۲۸۳ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۸ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۶۴ دوز رسید. در شبانه روز گذشته ۵۷۵ هزار و ۳۵ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

همچنین وزارت بهداشت اعلام کرد: در تهران ۱۷ مورد، مشهد ۵ مورد، هرمزگان ۵ مورد، بابل ۱ مورد، اصفهان ۲ مورد، ارومیه ۱ مورد، البرز ۱ مورد، شیراز ۲ مورد، اراک ۱ مورد، بوشهر ۲ مورد، قم ۳ مورد، یزد ۳ مورد امیکرون شناسایی و ثبت شده است.

رئیس کمیته پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا هم در این باره گفت: سویه جدید امیکرون به احتمال زیاد می‌تواند از آزمایش تشخیصی پی سی آر فرار کند و این آزمایش را فریب دهد. دکتر سوری افزود: این موضوع براساس گزارش‎های اولیه بیان شده و نشان می‎دهد که باید کنترل و مراقبت‌ها را به شدت افزایش داد. به گفته دکتر سوری، در شرایط فعلی علائم سرماخوردگی را باید اُمیکرون فرض کنیم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.