کد خبر : 129836
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۲۸
-

ادعای معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

گزارش‌ها درباره کمک‌های مرگبار ایران به روسیه را دیده‌ام

گزارش‌ها درباره کمک‌های مرگبار ایران به روسیه را دیده‌ام
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: روابط فدراسیون روسیه با ایران که در حال عمیق‌تر شدن است، برای ما موضوعی عمیقا نگران‌کننده است و موضوعی است که آن را به دقت مورد توجه قرار می‌دهیم.

به گزارش سورپرس؛ ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با صحه گذاشتن بر رویکرد مداخله‌جویانه دولت این کشور درباره امور داخلی ایران، ادعا‌های واشنگتن را درباره نقش روابط تهران-مسکو در جنگ اوکراین تکرار کرد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، درباره تحریم‌های اخیر آمریکا علیه افراد و نهاد‌های ایرانی به دلیل آن‌چه «نقض حقوق بشر در ایران» خوانده شده است، با تکرار ادعا‌های مطرح شده علیه این افراد، گفت که به همراه شرکا و متحدانشان نسبت به پاسخگو کردن رژیم ایران برای آن چه نقض حقوق بشر و سرکوب خشونت‌بار شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌جویانه می‌خواند، متعهدند.

پاتل در پاسخ به این که چه نظری درباره ادعای اخیر روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر این دارد که ایران در حال انتقال ادوات جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است، گفت: روابط فدراسیون روسیه با ایران که در حال عمیق‌تر شدن است، برای ما موضوعی عمیقا نگران‌کننده است و موضوعی است که آن را به دقت مورد توجه قرار می‌دهیم. من این گزارش‌ها را که می‌گویند روسیه همچنان به دنبال دریافت کمک‌های مرگ‌بار از ایران است، دیده‌ام.

او در ادامه با تکرار ادعای عرضه پهپاد‌های ایران به روسیه برای مورد حمله قرار دادن «غیرنظامیان و زیرساخت‌های انرژی در اوکراین»، گفت که آمریکا این موضوع را «رصد خواهد کرد و توجه دقیقی به آن خواهد داشت، ضمن آن که با هماهنگی متحدان و شرکایش اقداماتی نیز در این زمینه انجام خواهد داد.»

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.