گروگان گیری در جشنواره های سیاسی / سارا فلاحی*

اصلا برخی هنرمندان داخلی ما که چنین جشنواره هایی را خواسته یا ناخواسته به آوردگاهی برای مقابله با سرزمین شان تبدیل می کنند آیا این قاعده جهانی را نمی دانند که وقتی به نام یک سرزمین و ذیل پرچم یک کشور وارد چنین صحنه هایی می شوند نمی توانند و نباید آن سرزمین و آن پرچم را نادیده بگیرند!؟ آیا به طنز تلخ ماجرایی که ایجاد کرده اند نمی اندیشند که کاسه ارتزاق مالی، هویتی و فرهنگی خود را با کدام متر و شاخص روشنفکری می شکنند!؟ اصلا در کجای دنیا همراهی با دشمنان هویت، تاریخ و فرهنگ یک ملت نماد ونشانه روشنفکری قلمداد می شود!؟

از طرف دیگر مدیران هنری ما که بار سفر چنین افرادی را می بندند و آن ها را روانه میادینی که با مین های ضدفرهنگی آلوده شده اند می کنند با خود نمی اندیشند که کدام عقل سلیم اجازه می دهد با پول این ملت زمینه توهین به داشته های این ملت را فراهم نمود!؟ با کدام عقلانیت، سلبریتی سازی می کنند، سرمایه های این مملکت را برای این افراد خرج می کنند و بعد بدون صیانت از آن ها و تفهیم فکری و فرهنگی شان آن ها را رها می کنند و در رهاشدگی این جامعه، فرهنگ و تمدن این سرزمین را در تیررس دشمن قرار می دهند!؟

لازم و ضروری است که ریل گذاری ها تغییر کند و طرحی نو در انداخته شود چون با این نقشه‌ی راه غلط، هر چه پیش برویم راه به ترکستان می بریم و هر چه رشته کنیم پنبه می شود!

انتهای پیام/۱۰۱