کد خبر : 98548
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
-

گردوخاک شیاطین سرخ در خانه لیدز/ رونالدو رکورد زد

گردوخاک شیاطین سرخ در خانه لیدز/ رونالدو رکورد زد
تیم فوتبال منچستریونایتد در هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلیس، در دیداری خارج از خانه برابر لیدزیونایتد صاحب برتری ۴ بر ۲ شد.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس، تیم لیدزیونایتد با هدایت «مارسلو بیلسا»  از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در ورزشگاه خانگی خود الاندرُود میزبان شاگردان «رالف رانگنیک» بود.

در پی پیش‌بینی وقوع توفان شدید و مرگبار برای بخش های پرجمعیت انگلیس از جمله لندن از سوی هواشناسی این کشور، ارتش بریتانیا به حالت آماده باش درآمده و این توفان که به «یونیس» موسوم بوده و  براساس اعلام سرویس ملی هواشناسی بریتانیا، ممکن است بیش از ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰.۹۳۴ کیلومتر) سرعت داشته باشد، شرایط این بازی را تحت تاثیر قرار داده بود.

شیاطین سرخ که پس از تساوی در دو بازی برابر تیم‌های ساوتهمپتون و برنلی و اخبار و شایعات مبنی بر نارضایتی رختکن و البته بالانشینان اولدترافورد از عملکرد رانگنیک، در شرایطی نامساعد قرار داشتند، در دیداری معوقه از هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس سه‌شنبه هفته گذشته در اولدترافورد به مصاف برایتون رفت و با دو گل از پیش رو برداشت و با روحیه‌ای مضاعف پا به این دیدار گذاشت.

شاگردان رانگینک آلمانی که به نظر به روزهای خوب خود بازگشته‌اند، در دقیقه ۳۴ روی پاس «لوک شاو» و ضربه سر تمام‌کننده «هری مگوایر» مدافع پیش‌تاخته این تیم دروازه میزبان را گشودند.

لیدزِ میزبان که نمی‌خواست در نیمه نخست با شکست زمین مسابقه را ترک کند، حملات خود را افزایش داد اما در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده نیمه اول، با گل «برونو فرناندز» که باز هم با ضربه سر به ثمر رسید، غافلگیر شد و با شکست دو بر صفر زمین را ترک کرد.

گردوخاک شیاطین سرخ در خانه لیدز زیر سایه توفان یونیس؛ رونالدو رکورد زد

شاگردان بیلسا نیمه دوم را هجومی آغاز کرده و به فاصله یک دقیقه دو گل به ثمر رسانده و بازی را به تساوی کشاندند؛ «رودریگو» در دقیقه ۵۳ و «رافینیا» در دقیقه ۵۴ گل‌های لیدز را وارد دروازه «داوید دخه‌آ» کردند.

اما این پایان کار نبود و «فِرد» در دقیقه ۷۰ روی پاس «سانچو» گل سوم میهمان را وارد دروازه لیدز کرد و در ادامه نیز فرناندز در نقش سازنده ظاهر شد و گل دقیقه ۸۹ «الانگا» کار میزبان را تمام و نشانه‌های احیای شیاطین سرخ بیش از پیش خودنمایی کرد.

شیاطین سرخ با حضور کریستیانو رونالدو آخرین بار در اکتبر ۲۰۰۳ در لیگ برتر انگلیس، به این گوشه از یورکشایر غربی سفر کرده و با این حریف خاص روبرو شده بودند؛ دیداری که در آن زمان در ورزشگاهی مملو از جمعیت برگزار شد.

در آن دیدار که حدود ۲۰ سال پیش برگزار شد، یونایتدها به لطف تک گل «روی کین» کاپیتان آن روزهای خود به پیروزی رسید. در آن بعدازظهر، رونالدو از ابتدا در ترکیب یونایتد حضور داشت و این بدین معنا است که مرد پرتغالی که در دیدار امروز نیز در ترکیب ثابت تیم تحت هدایت رانگنیک حضور داشت، نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس لقب گرفت که با چنین فاصله زمانی برابر یک رقیب خاص به میدان رفته است!

به طور دقیق‌تر، فوق ستاره تیم ملی پرتغال که در این دیدار یک کارت زرد نیز دریافت کرد، بعد از ۱۸ سال و ۱۲۵ روز بار دیگر برابر لیدزیونایتد قرار گرفته و از این حیث رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرده است.

یونایتد در حال حاضر با ۴۶ امتیاز رده چهارم را به خود اختصاص داده و لیدز نیز با ۲۳ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.