کد خبر : 21226
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
-

گام‌های آهسته پاکستان در مسیر لغو محدودیت‌های کرونایی

گام‌های آهسته پاکستان در مسیر لغو محدودیت‌های کرونایی

نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه از حرکت آهسته این کشور در مسیر لغو محدودیت‌های کرونایی سخن گفت و در عین حال هشدار داد که عدم پایبندی مردم به تمهیدات بهداشتی، پاکستان را بار دیگر به سمت تعطیلی و فاصله گذاری اجتماعی سوق خواهد داد.

به گزارش سورپرس، «عمران خان» امروز پس از پایان نشست مقامات بلندپایه این کشور درخصوص مدیریت شیوع کرونا اعلام کرد که دولت به صورت آهسته و آرام، محدودیت‌های کرونایی را لغو خواهد کرد.

وی از مردم پاکستان خواست تا به رعایت تمهیدات بهداشتی و شرایط اعمال شده از سوی دولت برای ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی، حضور در سطح شهر و یا بازار پایبند باشند؛ در غیر این صورت شیوع کرونا باردیگر سرعت جهشی خواهد گرفت.

عمران خان هشدار داد که در صورت عدم پایبندی مردم به تمهیدات بهداشتی دولت مجبور است تا کشور را به سمت تعطیلی و اعمال محدودیت‌های شدیدتر هدایت کند.
عمران خان که نیروی داوطلب متشکل از قشر جوانان در پاکستان موسوم به “تایگر فورس” را برای کمک به قشر آسیب پذیر از شیوع ویروس کرونا تشکیل داده است، گفت: مهم‌ترین وظیفه دولت و نیروهای داوطلب نجات مردم از گرسنگی و همچنین کرونا است.

نخست وزیر پاکستان در حالی از گام‌های آهسته این کشور در مسیر برداشتن محدودیت‌های کرونایی سخن می‌گوید، که سیر صعودی مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ همچنان ادامه دارد و تعداد بیماران براساس آمار امروز از ۲۰ هزار و یکصد نفر عبور کرده و دست کم ۴۶۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت پاکستان نیز امروز پس از سخنان عمران خان گفت: ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت کسب و کار و حضور مردم در سطح شهر با رعایت جدی تمهیدات بهداشتی و اجرای شرایط ویژه‌ای که از سوی دولت به مراکز تجاری، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و سایر اماکنی که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بودند، امکان پذیر خواهد بود.

به گفته مقامات پاکستانی، نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور از شش روز گذشته روند صعودی داشته است و براساس جدیدترین داده‌ها، از هر یک میلیون نفر در پاکستان دو نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهد.
وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان گفت: پیش بینی‌های دولت بر این است که در شرایط فعلی دست کم ۷۹۰ نفر ماهیانه بر اثر کرونا جان خود را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.