کد خبر : 119944
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
-

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

کی‌روش قهرمان دیدارهای نخست ایران در جام جهانی

کی‌روش قهرمان دیدارهای نخست ایران در جام جهانی
بررسی آماری نتایج تیم ملی فوتبال ایران در ادوار جام جهانی بیانگر آن است که سرمربی پرتغالی تیم ملی تا کنون بهترین نتیجه را در بازی نخست کشورمان در این تورنمنت بزرگ کسب کرده است.

به گزارش سورپرس به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در پنج دوره حضور در جام جهانی فوتبال ۱۵ بازی انجام داده که حاصل آن ۲ برد، چهار تساوی و ۹ باخت بوده است. ایران هر چند در گروه مرگ جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نتایج درخشانی کسب کرد اما تا کنون موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ با کسب چهار امتیاز بهترین عملکرد ممکن را داشت.

یوزهای ایرانی همچنین در جام جهانی ۱۹۹۸ با کسب سه امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفتند.

یکی از مهمترین مشکلات تیم‌ ملی در ادوار مختلف جام جهانی کسب امتیاز در بازی نخست بود. ایران در پنج دوره گذشته سه بازی اول خود را واگذار کرده است. ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین بازی را با نتیجه سه بر صفر به هلند و در جام جهانی ۱۹۹۸ با نتیجه یک بر صفر به یوگسلاوی سابق واگذار کرد. در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم بازنده دیدار نخست بود. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در آن دوره از جام جهانی با نتیجه سه بر یک مغلوب مکزیک شدند.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی فردا (دوشنبه) در بازی نخست مرحله گروهی جام جهانی قطر به مصاف «سه شیر» خواهد رفت که رویه باخت یوزها در گام نخست با آمدن کارلوس کی روش قطع شده است. او که سومین حضور متوالی با ایران در جام جهانی را تجربه خواهد کرد در سال ۲۰۱۴ در بازی نخست موفق به کسب تساوی برابر نیجریه شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز تیم ملی مراکش را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. به عبارتی کی‌روش با هنر خود روند ناکامی تیم ایران را در بازی‌های نخست جام جهانی را قطع کرد اما همچنان سندروم باخت در بازی دوم وجود دارد.

کی‌روش تنها مربی تیم ملی فوتبال ایران است که با این تیم موفق به کسب امتیاز از بازی نخست شده است. پیش از این مربیانی مانند برانکو ایوانکوویچ، حشمت مهاجرانی و جلال طالبی طعم تلخ شکست را در بازی نخست چشیده بودند. این آمار مثبت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران موجب شده تا بسیاری از کارشناسان به نتایج درخشان تیم ملی در این دوره از جام جهانی امیدوار باشند.

جلال طالبی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بازی دوم کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه موفق به شکست تیم ملی آمریکا شد و حشمت مهاجرانی نیز در بازی دوم یک امتیاز را از تیم قدرتمند اسکاتلند در جام جهانی ۱۹۷۸ گرفت. برانکو ایوانکوویچ در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز در بازی سوم برابر آنگولا موفق به کسب تساوی شد.

البته کی‌روش یک آمار موفق دیگر با ایران در جام جهانی دارد. وی در سال ۲۰۱۸ موفق شد تیم پرمهره پرتغال را با کریستیانو رونالدو افسانه‌ای متوقف کند. آن بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.