کد خبر : 118248
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
-

نایب قهرمانی ایران در کشتی آزاد امیدهای جهان؛

از آسمان اسپانیا طلا می‌بارد/ کولاک برادران فیروزپور و معصومی در فینال

از آسمان اسپانیا طلا می‌بارد/ کولاک برادران فیروزپور و معصومی در فینال
آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با شکست حریف آمریکایی به مدال طلای رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان رسید.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس، در ادامه رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، امیرحسین فیروزپور آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی مقابل جاکوب کاردناس از آمریکا به روی تشک رفت و در ادامه نمایش بی نقص خود در این رقابت ها در مدت زمات ۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و سومین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد.

فیروزپور پیش از این در دور مقدماتی این وزن که دیروز شنبه برگزار شد، در دور اول ۱۱ بر ۲ رضابک آیتموخان از قزاقستان را برد، سپس با نتیجه ۱۱ بر ۱ ادلان ویسخانوف از فرانسه را از پیش رو برداشت و در سومین مبارزه نیز ۱۲ بر صفر تیویر بوال از کانادا را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در نیمه نهایی نیز مقابل فیض الله آکتورک از ترکیه در حالی که ۶ بر صفر عقب بود، پیش از پایان وقت قانونی مبارزه با امتیاز عالی ۱۷ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این محمدصادق فیروزپور برادر بزرگتر امیرحسین فیروزپور نیز به مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم رسید.

در آخرین مبارزه رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، امیررضا معصومی سنگین وزن با آتیه ایران و دارنده مدال طلای نوجوانان جهان ۲۰۲۱، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر سولومون ماناشویلی قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از گرجستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۸ ثانیه با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

معصومی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته شنبه برگزار شد، در دور اول ۱۱ بر صفر آدیل میسیرجی از ترکیه را مغلوب کرد، سپس ۱۰ بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز برابر علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این محمدصادق فیروزپور در ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و امیرمحمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با هدایت پژمان درستکار با کسب ۴ مدال طلا و یک نقره پس از گرجستان بر سکوی نایب قهرمانی رقابت های جهانی زیر ۲۳ سال در اسپانیا ایستاد.

احمد محمدنژاد جوان در ۵۷، آرمین حبیب زاده در ۶۱ و کیان محمود جانلو در ۶۵ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به سر وزن نرسید و سجاد غلامی نیز پس از شکست مقابل آمریکا به دلیل تزریق سرم در سالن، از مسابقات کنار گذاشته شد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.