کد خبر : 141121
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
-

کنعانی: بیانیه روسیه و کشور‌های عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی اقدام علیه تمامیت ارضی ایران است

کنعانی: بیانیه روسیه و کشور‌های عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی اقدام علیه تمامیت ارضی ایران است
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ادعا‌های مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشور‌های عربی در رابطه با جزایر سه گانه ایرانی به منزله اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران است و مفاد آن از نظر ایران مردود و غیرقابل قبول است.

به گزارش سورپرس؛ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: ادعا‌های مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشور‌های عربی در رابطه با جزایر سه گانه ایرانی به منزله اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران است و مفاد آن از نظر ایران مردود و غیرقابل قبول است.

او در پاسخ به سؤالی درباره بیانیه نشست مراکش و واکنش ایران تصریح کرد: ادعا‌های مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشور‌های عربی در مراکش درباره جزایر سه گانه ایرانی به منزله اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تلقی می‌شود و مفاد آن از نظر ایران از اساس مردود و غیرقابل قبول است. طرح نکات مندرج در بیانیه درباره جزایر ایرانی به منزله نقض اصول پذیرفته شده در حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است.

وی افزود: در ارتباط با تمامیت ارضی کشور با هیچ طرفی تعارف نکرده و نمی‌کنیم. ایران با صریح‌ترین و شفاف‌ترین عبارات اعتراض خود را اعلام کرده و هم مفاد بیانیه را کاملا مردود شمرده و در مورد روسیه صریح‌ترین عبارات ایران به مقامات عالی روسیه اعلام شده است. مواضع ما روشن است. در ارتباط با حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی مسامحه نمی‌کند. عکس‌العمل‌ها و واکنش‌های ایران هم در چارچوب اهتمام جدی و قاطعانه و توام با دقت نسبت به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و هم در چارچوب منافع ملی و با نظر داشت همه ابعاد منافع ملی ایران صورت می‌گیرد و اقدامات دیپلماتیک را در این خصوص انجام داده و در هر چارچوب دیگری که اقتضا کند مبتنی بر منافع و مصالح ملی ایران اقدامات دیگر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.