کد خبر : 57105
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
-

کمپ‌های درمان یا محل شکنجه

کمپ‌های درمان یا محل شکنجه
هزینه‌های شگفت انگیز در کشور چه در محورهای مبارزه ومقابله با سوداگران وچه در دستگیری و نگهداری معتادین ارقام بالایی را نشان می‌دهد.
گروه اجتماعی سورپرس: مجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی در یادداشتی نوشت: گسترش روزافزون اعتیاد، جامعه را با چالش جدی روبرو ساخته و موجب نگرانی دولت وخانواده‌ها گردیده است.
جمعیت قابل توجه جوان در کشور هدف مطلوبی برای دشمنان در جنگ نرم محسوب گردیده و علی رغم مبارزه گسترده و جدی پلیس مبارزه با مواد مخدر ونهادهای امنیتی وقضائی با سوداگران مرگ، درآمدهای کلان مالی وطمع قاچاقچیان سبب شده آنها به تولید وعرضه محصولاتی با نام‌ها وظواهر جدید اقدام نمایند درحالیکه مبنای همه آنها مواد معین وثابتی می‌باشد.
هزینه‌های شگفت انگیز در کشور چه در محورهای مبارزه ومقابله با سوداگران وچه در دستگیری و نگهداری معتادین ارقام بالایی را نشان می‌دهد. بیش از ۶۵درصد زندانیان بطور مستقیم یا غیرمستقیم درارتباط با موادمخدر بوده وتا امروز بیش از سه‌هزار وپانصد نفر از بهترین وشجاع‌ترین مامورین نیروهای انتظامی جان گرانبهای خودرا در این راه تقدیم کرده اند.
اصلی‌ترین محور در مسیر مقابله با این جنگ خانمانسوز، پیشگیری وآموزش در جلوگیری از اعتیاد بوده که خانواده، مدرسه، جامعه و رسانه‌ها ارکان موثر در این زمینه می‌باشند.دومین حرکت درمان وترک معتادین وایجاد موانع عدم بازگشت به لجن زار اعتیاد می‌باشد.
در جهت درمان با آشفتگی بازار ترک، فقدان مدیریت منجسم و یکنواخت وتعدد مراکز تصمیم‌سازی و اجرا روبه‌رو هستیم. درحال حاضر باتوجه به محدودیت امکانات مالی وتخصصی درسازمان بهزیستی بعنوان متولی اصلی درمحور پیشگیری ودرمان، حدود ۹۵درصد از فعالیتهای ترک توسط بخش خصوصی وپنج درصد بوسیله بهزیستی صورت می‌گیرد.
تعدد وظایف بهزیستی وتنوع آنها مانع اصلی از ارائه خدمات توسط این سازمان گسترده می‌گردد. فعالیت‌های ترک اعتیاد اکثرا در کمپ‌های غیر بهداشتی و بوسیله افرادی صورت می‌گیرد که خود تا چند وقت پیشتر معتاد بوده ودر همین کمپها بهبود یافته اند.
متادون درمانی توسط بعضی از مطب‌ها وکلینیک‌ها جای خود را به اعتیاد به‌متادون داده است. کتک درمانی وروش‌های غیر انسانی مثل اینها از حرکات معمول در بعضی کمپ‌هاست.
گاهی درز کردن اخبار غیر اخلاقی بعضی از این باصطلاح مراکز درمانی باعث جنجال رسانه‌ای در فضای مجازی شده و بعد از چند روز بدست فراموشی سپرده می‌شود.
دولت با دراختیار گذاشتن امکانات وتقویت جنبه‌های بازرسی و ارزیابی در سازمان بهزیستی باید از فعالیت مراکز غیر مجاز جلوگیری کند.گاهی اوضاع بعضی از این کمپها آنچنان‌ آزار‌دهنده است که حتی یکساعت فعالیت آنها غیر قابل قبول می‌باشد.
انعکاس خبر اینگونه مراکز در رسانه‌های بیگانه نه تنها موجب اندوه فراوان است بلکه باعث تخطئه تلاش‌های ایثارگران در این مبادی است.باید امکانات نرم افزاری وسخت افزاری در این زمینه‌ها در اختیار بهزیستی قرار گرفته واز دلسوزان و کارشناسان دعوت به همکاری جهادی در این رسالت بنمایند.
انتهای پیام/۲۳۴
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.