کد خبر : 107072
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
-

در سال 1400 به منظور نوسازی بافت های فرسوده محقق شد؛

کسب رتبه نخست منطقه ۱۵ در تجمیع پلاک‌های بافت فرسوده پایتخت

کسب رتبه نخست منطقه ۱۵ در تجمیع پلاک‌های بافت فرسوده پایتخت
شهردار منطقه 15 گفت: بر اساس آمار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، منطقه 15 در سال 1400 موفق  به 92 درصد تجمیع پلاک در بافت فرسوده و کسب رتبه نخست تجمیع پلاکهای واقع در بافت فرسوده شد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ با اعلام این خبر گفت: در این راستا متوسط تعداد پلاک تجمیعی در بافت فرسوده  ۴ پلاک به میانگین مساحت ۲۵۵ مترمربع بوده است.

به گفته او؛ ریزدانگی و ناپایداری بناها مهم ترین معضل بافت های فرسوده است که در این راستا روش تجمیع به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر مطرح می شود.

صباغ اضافه کرد: با اجرای طرح های تجمیع در بافت های فرسوده شهری، ایمن سازی، تعادل بخشی، حیات بخشی و ظرفیت سازی بافت های فرسوده تحقق می یابد و شهروندان می توانند از تراکم ساختمانی بیشتری استفاده کنند.

شهردار منطقه اظهار داشت: شهروندان باید مطلع شوند با تجمیع پلاک های ریزدانه هیچ حقی از آنها ضایع نمی شود و حتی پلاک های آنان  ارزش افزوده پیدا می کند و در صورت تجمیع تمام پلاک های اطراف یک بن بست، گذر به رایگان از سوی شهرداری و به عنوان مشوق در امر نوسازی به مالکین اطراف بن بست واگذار می شود.

او در پایان با تقدیر از همکاران حوزه شهرسازی گفت: معاونت شهرسازی و معماری منطقه برای سومین سال متوالی بالاترین آمار تعداد صدور پروانه را در بین مناطق ۲۲ گانه را در سال ۱۴۰۰ با صدور ۶۶۵ فقره پروانه ساختمانی کسب کرده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.