کد خبر : 60356
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
-

کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی یزد در توسعه سلامت و ارتقای خدمات مددکاری

کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی یزد در توسعه سلامت و ارتقای خدمات مددکاری
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در واحد مددکاری دانشگاه ها و ارزیابی کمیته تخصصی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی یزد به همراه ۱۰ دانشگاه دیگر، رتبه برتر را در بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کسب کرد.

به گزارش سورپرس، دکتر نوری شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: با توجه به تعریف جدید سلامت که بر تامین رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی انسان ها تاکید دارد ، مددکاران اجتماعی به عنوان یک حرفه تخصصی، عضو تیم درمان در نظام سلامت هستند که بر مولفه های اجتماعی سلامت تمرکز می کنند. وی افزود: مددکاران اجتماعی با ارائه حمایت های روانی اجتماعی به بیماران و خانواده ها آنان موجب کاهش سطح استرس، پیشگیری از بستری مجدد، افزایش رضایت بیماران و افرایش ضریب اشغال تخت در بیمارستان ها می شود.

دکتر نوری شادکام با اشاره به همه گیری کووید ۱۹ اظهار داشت: در دوران کرونا خدمات مددکاری اجتماعی در سه قالب ، حمایت های روانی اجتماعی در مقابله با ویروس کرونا، حمایت های روانی اجتماعی در نقاهتگاه ها و حمایت های روانی اجتماعی از بازماندگان متوفیان کووید۱۹ بوده است و پابه پای پرستاران و پزشکان به بیماران و خانواده های آنان، خدمات روانی اجتماعی ارائه کردند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: تمام اقدامات و خدمات تخصصی مددکاران اجتماعی مراکز درمانی در قالب شیوه نامه های مددکاری اجتماعی ارائه می گردد.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.